Svar: Hovedpude - 12 mdr.
19. oktober 2011
Alder:
12 mdr.
Hej med dig
Hovedpude anbefales normalt ikke før barnet er 1½-2 år gammelt, først i den alder plejer børn at have brug for den ekstra støtte til hovedet.
Barnet viser ofte at have behov for en pude, fordi barnet begynder at bruge sin dyne, bamse eller måske tage forældrenes hovedpude og når det sker, så vil det normalt være fint, at give barnet en lille hovedpude... Jeres datter er dog ikke så gammel, så umiddelbart vil jeg skønne at det er for tidligt og som du beskriver det, så accepterer hun også fint, at du fjerner hendes hoved fra puden og dermed sover hun fint videre uden.
Når det på et tidspunkt er relevant med en pude, så bør man vælge en babypude, som er helt flad og som er blød og let former sig efter barnets hoved.
Fortsat held og lykke med hende :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske