Svar: Brugt sengerand
2. august 2011
Alder:
6 mdr.
Kære Julie
Det er svært at svare helt præcist på dit spørgsmål, for mange ting spiller ind på, hvorvidt ens barn får allergi eller ej.
Hidtil har man sat, at børn skulle undgå kontakt med pelsdyr det først år, for at forebygge allergi - men nyere forskning tyder på, at den anbefaling vil blive ændret.
I forhold til allergi overfor dyr, så er det ofte ikke nok at gøre rent. Og jeg kan ikke love dig, at vask ved 60 grader vil være nok til at fjerne evt. hudceller fra dyret. Det er nemlig ikke kun hårene, man reagere på men ligeså meget skæl, spyt, afføring og urin fra dyret.
Nu findes sengerande jo i handlen til billige penge - Ikea sælger til 99 og 119 kr. -, så hvis du vil være helt sikker, så ville jeg nok købe en ny... Jeg går ud fra at du har købt den sammen med noget andet brugt udstyr :)
Håber du kan bruge dette videre :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske