Svar: Myggenet til babyseng
24. juni 2011
Alder:
6 mdr.
Kære Ann
Det kan være praktisk med et insektnet om sommeren, så barnet ikke bliver stukket af myg, bier eller andre insekter. Det er dog sådan, at alt hvad man hænger over barnevognen eller hænger hen over sengen, vil forringe luftcirkulationen, hvor barnet sover. Det betyder at det kan blive ekstra varmt og også lidt iltfattigt.
Derfor anbefales det, at man kun bruger insektnet, når det er allermest nødvendigt. I haven kan det nogle gange være nødvendigt, inden for er det sjældent nødvendigt i Danmark, og så er der ingen grund til at gøre det til en vane, at lade barnet stå og sove under net ...
Det samme gælder i øvrigt brug af regnslag, solskærme osv. Barnet bør så vidt muligt sove uden at ligge "under noget", fordi så er luftcirkulationen bedst :)
Håber du kan bruge dette videre, fortsat held og lykke:)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske