Svar: Sengevalg

12. marts 2011

Kategori:
Alder:
2 år, 6 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Udstyr.

Hej med dig

Det er ofte i 3-5 års alderen at børn begynder at få perioder, hvor de vågner med mareridt. Det betyder at de vågner, græder, sover meget uroligt og derfor ofte vil have brug for at kunne komme ind til deres forældre om natten - og et barn i denne alder, vil ofte ikke mere eller mindre i søvne, kunne finde ud af at klatre ned af en stige og komme ind til mor og far.

Derfor dur høje senge ikke til så små børn, selvom det er smart, så hører de skolebørnene til (måske omkring 5-6 år) ... Du kan naturligvis godt vælge at købe en høj seng, med rutsjebane osv. på ...

Annonce

... allerede nu, men du skal så regne med at din dreng lige nu vil skulle sove under sengen (i den underste køje) og først senere vil kunne bruge den til at lege i og derefter at sove i. Og når han så begynder at sove i den øverste køje, så kan han få en hule eller andet under sengen, som han vil synes er sjovt - eller hans skrivebord kan stå der, hvis det er omkring den tid, hvor han skal i skole...

Helens bog om dit barns udvikling
LÆS OGSÅ HELENS BOG: "Helens bog om dit barns udvikling" - fra tilfreds baby til glad tumling

Lige nu har han bedst af at sove tæt på jorden, så han kan stige ud af sin seng og komme ind til mor og far, når han føler behov for det - uden at komme til skade :)

Rigtig meget held og lykke.

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om udstyr:

25. december 2023 | Udstyr | 2 mdr.

Valg af bæresele

Hej Helen. Rigtig glædelig jul! Vi har fået en bæresele i julegave, men...

31. oktober 2023 | Udstyr | 15 mdr.

Hovedpude til 1årig

Hej Helen. Jeg kan se at du generelt anbefaler 2års alderen som et tidspunkt...

Annonce

Viden om børn:

Bedsteforældre

Det er dejligt at have bedsteforældre og for de fleste børn og børnefamilier spiller bedsteforældrene en stor rolle.

Bedsteforældre kan være ressourcepersoner, der træder til og hjælper jer i hverdagen med de praktiske opgaver. De vil ofte også gerne hjælpe med børnepasning, hvis I forældre har brug for lidt tid for jer selv.

Børn har glæde af at kende deres bedsteforældre, det er vigtigt for børn at kende deres historie og det er dejligt for dem at have...

Læs mere i Babylex

Tilskudsblanding

En tilskudsblanding er en modermælkserstatning, der kan gives som tilskud til anden ernæring. Det vil sige, at barnet ikke kan leve af en tilskudsblanding alene.

En almindelig modermælkserstatning kan barnet få fra fødslen, hvor en tilskudsblanding ofte først anbefales fra 6 måneder, hvor barnet naturligt også får skemad.

Er du i tvivl kan du altid læse på pakken. Det vil fremgå af indholdsdeklarationen, hvorvidt der er tale om et fuldgyldigt præparat eller ej....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Mange tak for dine mange meget gode og brugbare råd. Jeg er glad for at man kan skrive til dig. Ingen som jeg har mødt har så mange gode konkrete råd som du har og samtidig kan man altid mærke at det er med et stort hjerte. Tak! Persi