Svar: Sengevalg
12. marts 2011
Alder:
2 år, 6 mdr.
Hej med dig
Det er ofte i 3-5 års alderen at børn begynder at få perioder, hvor de vågner med mareridt. Det betyder at de vågner, græder, sover meget uroligt og derfor ofte vil have brug for at kunne komme ind til deres forældre om natten - og et barn i denne alder, vil ofte ikke mere eller mindre i søvne, kunne finde ud af at klatre ned af en stige og komme ind til mor og far.
Derfor dur høje senge ikke til så små børn, selvom det er smart, så hører de skolebørnene til (måske omkring 5-6 år) ... Du kan naturligvis godt vælge at købe en høj seng, med rutsjebane osv. på allerede nu, men du skal så regne med at din dreng lige nu vil skulle sove under sengen (i den underste køje) og først senere vil kunne bruge den til at lege i og derefter at sove i. Og når han så begynder at sove i den øverste køje, så kan han få en hule eller andet under sengen, som han vil synes er sjovt - eller hans skrivebord kan stå der, hvis det er omkring den tid, hvor han skal i skole...
Lige nu har han bedst af at sove tæt på jorden, så han kan stige ud af sin seng og komme ind til mor og far, når han føler behov for det - uden at komme til skade :)
Rigtig meget held og lykke.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske