Svar: Flyrejse

13. juli 2012

Alder:
6 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Transport og ferie.

Kære Louise

Hvor dejligt at I skal et smut til Danmark :)

Det er en lang flyrejse og I må forsøge at tage tingene som de kommer. Der er dog lidt overvejelser omkring timerne i flyveren.

I skal være opmærksomme på om I kan bestille sæder med ekstra benplads, så I har bedre mulighed for at have jeres datter hos jer. I nogle fly er det også nogle gange muligt at bestille plads med en lift, som jeres datter kan ligge og sove i undervejs. I kan undersøge dette med flyselskabet. Selvom hun er en stor pige og liften ofte ikke særligt stor, så kan det være meget rart, hvis hun kan ligge ned og sove og ikke skal være i jeres favn i så mange timer.

I skal være opmærksomme på at hun ikke vil kunne udligne trykket i ørerne og især når I lander vil det kunne give lidt øreproblemer. Her er det ofte en rigtig god idé at amme hende eller give hende flaske, så hun synker og dermed får trykudlignet.

Hun får brug for mad og drikke undervejs. Her kan hun ammes eller få flaske og det vil også være rigtig godt, hvis I kan medbringe babymad. I skal være ...

Annonce

... opmærksomme på securityreglerne med at man ikke må medbringe flydende væsker over 100 ml og nogle gange får man ikke lov til at medbringe mme eller babymad. De fleste gange får man dog lov, når man står med en baby på armen, så det er et forsøg værd at tage lidt mad med til hende. Ellers må I købe vand når I er i selve lufthavnen og I kan også her kontakte flyselskabet og høre om I kan bestille babymad til flyet.

I lufthaven kan I sandsynligvis også købe lidt frugt, så hun kan få lidt frugtbåde eller lignende at gumle på, når I er i luften - så går tiden også lidt med det :)

Det kan være en god idé at købe lidt nye rangler og forskelligt legetøj, som hun kan kikke lidt på og blive underholdt med - men det er naturligvis begrænset, hvor længe i kan underholde hende af gangen :)

Helens bog til far
LÆS OGSÅ: "Helens bog til far" - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Og så er det naturligvis vigtigt at hun har jer og mærker at I er rolige og trygge ved situationen. Hun spejler sig i jer og jo mere rolige I er, jo mere rolig bliver hun naturligt også :)

Håber I kan bruge dette videre, rigtig god rejse :)

Rigtig god sommer!

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om transport og ferie:

28. januar 2024 | Transport og ferie | 10 mdr.

Pylret baby 10 måneder

Kære Helen Tak for dine rigtig gode tidligere svar på vores spørgsmål! Her...

15. januar 2024 | Transport og ferie | 4 år, 1 mdr.

Ferie med børn

Kære Helen Vi er min mand, jeg, vores datter på 4 og dreng på 7 måneder på...

Annonce

Viden om børn:

Kæledyr og børn

I rigtig mange børnefamilier har man en eller anden form for kæledyr, og det er ofte en hund, kat eller et andet kæledyr med pels.

Det kan være rigtig dejligt for børn at vokse op sammen med dyr, og det er lærerigt at skulle hjælpe til med at passe et dyr og sørge for,, at dyret har det godt. At skulle være med til at tage sig af et kæledyr lærer dit barn om ansvar. Det overordnede ansvar for kæledyret er dog dit. Du kan ikke regne med, at dit barn selv kan sørge for et kæledyr,...

Læs mere i Babylex

Fødder

På grund af den trange plads i livmoderen, bliver mange børn født med indaddrejede fødder. Det kan være den ene fod eller begge. Små børn fødes også let hjulbenede. Det har ofte ingen betydning, og det retter sig efterhånden, som barnet bliver ældre. Nogle børn bliver født med klumpfod, også kaldet varusfod eller talipes equinovarus. Dette kræver speciel behandling.

Den sunde babyfod er bred og med en smal hæl. Barnet kan let sprede sine tæer. Alle børn er platfodet indtil...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Jeg beder dig om hjælp, for jeg ved ikke hvad jeg ellers skal stille op. Jeg har læst flere af dine råd på nettet og jeg syntes du er hamrende dygtig og har hjertet på rette sted.

Et kæmpe stort TAK fra en fan.

Rikke