Svar: Autostole valg til en meget lang dreng :)

15. december 2011

Alder:
5 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Transport og ferie.

Kære M og J

Tak for jeres brev :)

Det er barnets størrelse der sætte reglerne for, hvad autostol der vælges og ikke barnets alder. Og når man har en lang og stor dreng som I, så vil det naturligt være nødvendigt at skifte til en større autostol før han bliver 9 måneder og det skal I gøre.

Stolen skal passe til barnet for at være sikkerhedsmæssig forsvarlig og det er altså barnets størrelse og ikke alder, der er afgørende :)

Du kan godt få en autostol, der passer til et barn helt op til 18 kg, og som jeres dreng kan bruge bagudvendt de næste par år. Der ...

Annonce

... findes kombistole, der netop både kan vende bagud og fremad, i takt med at barnet bliver større. Det anbefales at barnet sidder bagudvendt så længe som muligt. Det undrer mig hvis Babysam ikke har disse stole i deres sortiment ...

Helens bog til far
LÆS OGSÅ: "Helens bog til far" - vær far med tillid, nærvær og respekt.

FDM har sådanne stole og de laver årlige test af autostole og skriver på deres hjemmeside at de kun sælger autostol der lever op til sikkerhedskravene. I kan højst sandsynligt også finde det andre steder. Så det kan fås og det lyder som om at det er en ny autostol, I skal have i julegave i år ...

Rigtig meget held og lykke og rigtig god jul! :)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om transport og ferie:

28. januar 2024 | Transport og ferie | 10 mdr.

Pylret baby 10 måneder

Kære Helen Tak for dine rigtig gode tidligere svar på vores spørgsmål! Her...

15. januar 2024 | Transport og ferie | 4 år, 1 mdr.

Ferie med børn

Kære Helen Vi er min mand, jeg, vores datter på 4 og dreng på 7 måneder på...

Annonce

Viden om børn:

Snore i børnetøj

Der kan være snore i dit barns tøj - snore kan sidde i hætter og kraver, i handsker osv. og det kan være farligt. Lange snore bør undgås, de kan hænge fast i rutschebanen og klatrestativet på legepladsen, - og i værste fald kan børn blive kvalt ved det.

Se derfor dit barns tøj igennem og er der snore, så kan det være en god idé at afkorte snoren mest muligt. Det vil også være en god idé ikke at binde knuder eller sætte andet på snoren, som kan sætte sig fast i legeredskaber,...

Læs mere i Babylex

Erstatning - modermælk

Hvis du ikke ammer dit barn, eller hvis du ønsker at supplere din amning med mælk, så er det meget vigtigt, at du giver dit barn modermælkserstatning. Barnet må ikke få almindelig komælk at drikke, før det er 12 måneder gammel.

Modermælkserstatning kan gives fra fødslen. Det er af høj kvalitet, der er store krav til produceringen og sammensætningen af modermælkserstatning, og børn der får modermælkserstatning vokser og trives rigtig godt. Modermælkserstatning forhandles som...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Selvfølgelig har jeg en tilknyttet kommunal sundhedsplejerske, men jeg er super glad for mit medlemskab hos NetSundhedsplejerkse.dk, da der dukker mange spørgsmål op i løbet ugen med en lille ny og jeg kan kun anbefale det.

Camilla Martin