Svar: Søvn vs. amning om natten
10. juli 2004
Alder:
3 mdr.
Kære Søvnløse
Jeg synes ikke du skal begynde med vælling før 4 mdr og i alderen 4-6 mdr bør du ikke give mere end 2 måltider vælling i døgnet pga det noget højere proteinindhold.
Som alternativ kan du forsøge med Gul Allomin (med rismel, som må gives fra 2 mdr). Du kan være heldig at det mætter lidt mere.
Ellers er der ikke andet at gøre end at forsøge at øge din mælkeproduktion ved at lægge ham hyppigere til i løbet af dagen (holde ham lidt til ilden:o)) så han ikke kommer i underskud til natten og så må du vente til han når de 4 mdr og kan begynde med lidt skemad.
Fortsat held og lykke.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske