Svar: Hvornår er det helt slut med ble
30. maj 2017
Alder:
3 år
Hej med jer
Tak for jeres brev :)
Det er helt normalt, at børn bliver renlige om dagen før de bliver det om natten og det er ret flot, at jeres datter i en alder af 3 år lyder til at kunne undvære bleen helt :)
I skriver, at hendes ble er knastør om morgenen, og at hun siger, at hun helst vil sove uden ble. Derfor lyder det som om, at I skal forsøge uden ble om natten.
Nogle gange kan det være en god idé at følge hende ud på toilettet sen aften, lige før I selv går i seng, så I sikrer jer, at hun har fået tisset af - men det er ikke altid, at det er nødvendigt og nogle gange vil hun måske risikere at vågne for meget af det og have svært ved at sove videre, og så er det naturligt bedre, at hun ikke får afbrudt sin søvn, men blot får lov til at sove.
Det kan ogå være en god idé at lægge et stykke plastik under hendes lagen eller købe et vådliggerlagen, som kan give lidt ekstra sikkerhed i en periode. Hvis hun så tisser om natten, så bliver hele madrassen og sengen ikke gennemvædet, og I kan nogenlunde hurtigt få det skiftet og hun kan sove videre...
Det lyder for mig som om, at I nu skal springe ud i det :)
Rigtig meget held og lykke! Og rigtig god pinse :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske