Svar: Natble - 3 år, 5 mdr.
26. januar 2017
Alder:
3 år, 5 mdr.
Kære Skattepigens mor
Tak for dit brev :) Hvor er det dejligt at høre, at det med renligheden bare er gået så fint, skønt!
Ja - jeg synes det lyder som om, at I skal tage natbleen af jeres datter. Hun har igennem de sidste måneder holdt sig tør om natten og hun giver udtryk for, at hun gerne selv vil have bleen af om natten. Det er vigtigt også at signalere, at I naturligvis tror på, at hun kan og gerne vil støtte hende i dette.
Hun skal naturligvis tisse af, før hun kommer i seng, og nogle gange kan man en overgang vælge at vække hende let og sige "kom du skal lige ud at tisse", tage hende i hånden og følge hende derud, før I selv går i seng. På den måde kan hun måske bedre holde sig om natten. Men det afhænger helt af, hvor tungt hun sover og hvor let hun kommer tilbage i søvnen igen. Og hos jer lyder det faktisk som om, at hun sover igennem hele natten - og holder sig tør.
I kan derfor også vælge at kommet et stykke plastik under lagnet, eller købe et vådliggerlagen iJYSK, det koster ikke ret meget ca 75-100 kr) og have dette i sengen som en sikkerhed i en periode. Hvis hun så tisser, så skal lagnet skiftes, men medmindre hun tisser rigtig meget, så behøver I måske ikke skifte hele madrassen osv. om natten :) Bare en tanke ...
Rigtig meget held og lykke - og dejligt, at hun nu er blevet så stor! :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske