Svar: Skifte modermælkserstatning?
13. april 2015
Alder:
7 mdr.
Kære ZW
Tak for dit brev :)
Hvis din dreng trives rigtig godt med modermælkserstatning type 1, så behøver du ikke skifte til en anden erstatning, heller ikke selvom han nu er over 6 måneder gammel.
I følge Sundhedsstyrelsen er der ikke grund til at skifte, da børn ikke umiddelbart har behov for de ekstra mineraler, proteiner osv. som ofte er tilsat tilskudsblandingerne. Mange forældre vælger dog at skifte til tilskudsblandinger, altså type 2 erstatninger, efter 6 måneders alderen, fordi de gerne vil sikre deres barn lidt ekstra jern.
Så du kan bibeholde den nuværende erstatning eller du kan skifte, alt efter hvad du tænker vil være det bedste hos jer:)
Håber du kan bruge dette lidt videre:)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske