Svar: Tidlige plukveer
9. januar 2011
Alder:
0 mdr.
Kære bekymrede gravid
Først stort tillykke med at du venter dig igen :)
Det er meget tidligt at have plukveer i uge 8 og som du skriver, så ved du jo hvad det er og hvordan det føles, du har jo prøvet det flere gange før ... :)
Jeg kunne godt forestille mig, at der kunne være en sammenhæng mellem din angst for at gå på arbejde og den uro du føler, som gør at du måske får fremprovokeret plukveer og det lyder som om at du skal tale med din læge om en evt. sygemelding.
Jeg ved godt at det er svært at skulle sygemelde sig når der i forvejen er mange syge og der er mangel på personale. Men det er vigtigt at tage hensyn til dit ufødte barn og selvom du får dårlig samvittighed, så er du nødt til at tænke på dig selv og på dit barn.
Så få fat på din læge på mandag og tag en snak med ham/hende om, hvordan du skal forholde dig :)
Fortsat god weekend og knus herfra.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske