Svar: Brunt udflåd
5. december 2008
Alder:
0 mdr.
Hej med dig
Brunt udflåd kan sagtens opstå i begyndelsen af graviditeten uden at det behøver betyde noget. Det opstår ofte på de tidspunkter, hvor man skulle have haft sin menstruation og det er normalt helt uden betydning. Det kan se inden for de første ca 12 uger.
Nogle kvinder oplever også at få en lille blødning, som stammer fra livmoderhalsen, fordi slimhinden der er meget skrøbelig og let bløder under graviditeten. Det er normalt også helt ufarligt og ses f.eks. i forbindelse med samleje, men kan også komme helt tilfældigt. Blødning fra livmoderhalsen kan både være en lille frisk og lys blødning, men kan også ses som blodigt eller brunligt udflåd.
Min umiddelbare tanke er, at du ud fra det du fortæller skal tage det med ro og se hvad scanningen den 16. viser. Lad også være med at have sex indtil da og lad være med generelt at overanstrenge dig ...:o)
Men nu er jeg jo ikke hverken gynækolog eller jordemoder, så for en sikkerheds skyld, så synes jeg du skal ringe til din læge eller til stedet, hvor du skal føde og spørge, hvordan du skal forholde dig. De er bedst til at rådgive dig.
Rigtig meget held og lykke, krydser fingre for det bedste :o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske