Svar: Brunt udflåd

5. december 2008

Kategori:
Alder:
0 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Graviditet.

Hej med dig

Brunt udflåd kan sagtens opstå i begyndelsen af graviditeten uden at det behøver betyde noget. Det opstår ofte på de tidspunkter, hvor man skulle have haft sin menstruation og det er normalt helt uden betydning. Det kan se inden for de første ca 12 uger.

Nogle kvinder oplever også at få en lille blødning, som stammer fra livmoderhalsen, fordi slimhinden der er meget skrøbelig og let bløder under graviditeten. Det er normalt også helt ufarligt og ses f.eks. i forbindelse med samleje, men kan også komme helt tilfældigt. Blødning fra livmoderhalsen kan både være en ...

Annonce

... lille frisk og lys blødning, men kan også ses som blodigt eller brunligt udflåd.

Min umiddelbare tanke er, at du ud fra det du fortæller skal tage det med ro og se hvad scanningen den 16. viser. Lad også være med at have sex indtil da og lad være med generelt at overanstrenge dig ...:o)

Helens bog til far
LÆS OGSÅ: "Helens bog til far" - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Men nu er jeg jo ikke hverken gynækolog eller jordemoder, så for en sikkerheds skyld, så synes jeg du skal ringe til din læge eller til stedet, hvor du skal føde og spørge, hvordan du skal forholde dig. De er bedst til at rådgive dig.

Rigtig meget held og lykke, krydser fingre for det bedste :o)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om graviditet:

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

Annonce

Viden om børn:

Hår - babys hårpragt

Nogle børn fødes med stor hårpragt og andre kun med små dun. Håret kan variere både i tykkelse, længde og farve.

Selvom barnet fødes med meget hår, er der ingen garanti for, at håret bliver på hovedet. De fleste børn vil i 3-4 mdr´s alderen miste meget af deres hår, både fordi de ligger meget ned, men også fordi de hår, som er udviklet, da barnet lå i moderens mave, ofte tabes på en gang.

De nye hår, som vokser frem, er ofte tynde og fine i forhold til det hår, som...

Læs mere i Babylex

Tvillinger og trillinger

Du er berettiget til børnetilskud, hvis du føder tvillinger og trillinger. Du får også automatisk udbetalt børnetilskud, hvis du har adopteret flerlinger. Du kan få børnetilskud til og med det kvartal, hvor dine børn fylder 7 år.

Tal også med din sundhedsplejerske om muligheden for at komme med i en gruppe for mødre/fædre med flerlinger. Det kan være rigtig rart at møde ligestillede, drøfte de forskellige glæder og udfordringer, som børn giver, og rigtig mange har også stor glæde...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen!

Tusind tak for en super god side, med masser af gode og virkeligt kompetente svar, som jeg har brugt flittigt

Josefines mor