Svar: Brystoperation
25. juli 2004
Alder:
0 mdr.
Kære Kristina
Så vidt jeg ved kan du ikke "bare få" en brystoperation, når der er tale om et kosmetisk problem. Her skal du selv ind og betale.
Der er jo forskel på, hvilken type brystoperation man ønsker, altså om der er tale om en brystreduktion eller en brystimplantation. Jeg vil tro at prisen ligger på omkring 30.000 Dkr, men priserne kan jo variere alt efter, hvor man får det lavet.
Sygeforsikringen Danmark giver tilskud til visse brystoperationer. Jeg ved ikke hvilke og det er så vidt jeg ved også afhængigt at hvilken klinik der foretager operationen. Det skal altså være en klinik der er 'godkendt' af sygeforsikringen.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske