Svar: Pasning vs amning ...

9. september 2010

Alder:
8 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Bedsteforældre.

Kære Camilla

Da din datter nu er 8 måneder, så vil hun fint kunne drikke af en kop, i de timer mormor passer hende.

Mormor kan naturligvis få en flaske at forsøge med for en sikkerheds skyld, måske vil lillepigen godt acceptere den, fordi hele situationen er anderledes og mor er væk - det er set før, i hvert fald kan det være et forsøg værd. Men ellers må hun få lidt vand eller mælk af en kop inden hun skal sove.

Hun kan få udmalket modermælk, modermælkserstatning eller en lille smule sødmælk, det vil også være okay ...

Annonce

... :)

Mormor må som du skriver, bevare roen og jo mere roligt hun tager det, jo mere rolig vil din datter også blive. Hvis lillepigen bliver helt ked af det, så kan mormor evt. lægge sig med hende i din seng og evt. prøve med flasken der, præcis som hvis du ammede hende og så går det nok endda.

De bedste (bedste)forældre
LÆS OGSÅ HELEN OG SIGRIDS BOG: "De bedste (bedste)forældre"

Hun kan sagtens undvære at få mælk indtil du er hjemme igen, det er ikke noget problem. Hun kan få vand, hvis det er det hun helst vil have og så spise rigtig mad.

Rigtig god fornøjelse, håber din kæreste bliver glad for at du har tænkt på ham :)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Annonce

Viden om børn:

Tvillingefødsel

Det er altid noget ganske særligt at få et barn, men at få to på en gang er noget helt specielt.

En tvillingefødsel skal helst foregå på en specialafdeling, fordi der ved fødsel af to børn er større risiko for komplikationer. Cirka halvdelen af alle tvillingegraviditeter bliver afsluttet med planlagt kejsersnit, og når du er i 36. graviditetsuge, vil du ofte få svar på, hvorvidt du kan føde vaginalt, eller om det anbefales, at du føder ved planlagt kejsersnit.

Man...

Læs mere i Babylex

Steriltvandspapler

Steriltvandspapler bruges som smertestillende til fødende kvinder. Det er små indsprøjtninger af helt rent vand, som man lægger ind under huden i lænden.

Det svier, når de lægges ind og der lægges i alt 4 små steriltvandspapler ind. Når de først er lagt, oplever de fleste at de har god smertelindring. Virkningen kommer af, at stikkene afleder smerteimpulser, som netop er høje i lænden, når man har veer.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusinde tak for dit svar på min sidste henvendelse. Jeg blev i meget bedre humør efter at have læst det. Min mand og jeg har talt en masse sammen, og der er faldet ro over hverdagen igen. Tusinde tak!

Ermelin - mor til pige på 3 måneder