Svar: Mor væk i flere dag pga arbejde

30. september 2009

Alder:
3 år, 2 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Bedsteforældre.

Kære Linda

Det bliver rigtig hårdt for dig at være væk i 4 dage og du vil savne din datter forfærdeligt, hun vil naturligvis også savne dig - MEN, det bliver nok værst for dig :)

Der er absolut intet i vejen for at du tager til Berlin i 4 dage og lader mormor og morfar passe lillepigen. Hendes hverdag vil være som den plejer, med aflevering og hentning i institution og hun er tryg ved sine bedsteforældre - de kender hinanden rigtig godt.

jeg synes du trygt og roligt skal tage af sted, din datter vil i kraft af sin alder, godt kunne forstå at du ikke er forsvundet for evigt, men at du kommer igen :)

I en alder af 3½-4 år vil hun også kunne tælle og vil på den måde bedre kunne forholde sig til tid. Du vil kunne tale med hende om hvor mange nætter hun skal sove før I ses igen og du vil med stor fordel kunne lave en lille bog, hvori du f.eks. skriver en hilsen til hende hver dag, som på den måde hjælper hende med at tælle ned. Det er også en rigtig sød tanke at hun skal have en lille ting hver dag, en lille ...

Annonce

... pakke, så gør det jo dagene lidt ekstra spændende for hende.

Det er vigtigt at du overholde de aftaler I laver, det vil sige at hvis du har sagt at du ringer mandag aften kl. 20 så skal du gøre det - ellers skal I ikke lave sådanne aftaler. Det samme gælder, hvis du f.eks. lover at du ringer og siger godmorgen - lad være med at love noget du ikke ved om du kan holde - modsat, hvis du ved at du kan, så er det også fint at fortælle hende, at du ringer og at I kan tale lidt sammen i telefonen.

De bedste (bedste)forældre
LÆS OGSÅ HELEN OG SIGRIDS BOG: "De bedste (bedste)forældre"

Vær forberedt på at hun måske ikke er så ivrig efter at tale med dig, som du måske er for at tale med hende ... Det er helt normalt og helt okay, det er jo kun fordi hun er optaget af andre ting og leger godt at hun ikke lige har tid til at tale med mor i telefonen :)

Jeg synes ikke du skal tage hende med, jeg synes ikke du skal undgå turen - jeg synes du skal tage afsted og forsøge at nyde det så meget som muligt og være tryg ved at din datter og forældre finder ud af det hele sammen.

Rigtig meget held og lykke til jer alle!

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Annonce

Viden om børn:

Forstoppelse

Hvis dit barns afføring er hård og knoldet, så har dit barn forstoppelse. Ofte vil barnet også have ondt i maven og være grædende. Børn der tilbydes modermælkserstatning får hyppigere forstoppelse, end børn der ammes. Men børn der ammes kan også godt få problemer med forstoppelse.

Får dit barn modermælkserstatning, skal du være opmærksom på, at blandingsforholdet er korrekt. Du kan også prøve at skifte till en anden type erstatning - der findes erstatninger, som er udviklet til...

Læs mere i Babylex

Lus hos børn

Rigtig mange familier oplever, at deres børn kommer hjem med lus, og det bedste du kan gøre er at kæmme dit barn. Kæmning gør du bedst således:

1. Først vasker du barnets hår almindeligt. Helt våde lus sidder stille, men hvis lusene er tørre eller kun let fugtige, så bevæger de sig rundt. Våde lus er derfor lettere at få fat i. Sæt barnet på en stol foran dig, så du sikrer dig en god arbejdsstilling. Det tager tid at kæmme hår.

2. Så kommer du en god portion balsam...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tack før alla svar jag får från dig, tycker det är helt fantastiskt att du verkar komma ihåg vad man skriver i tidigare frågor =).

Tack før svar
Karolina, mor til tvillinger