Hvordan bliver man sundhedsplejerske?

3. september 2003

Kategori:
Alder:
18 år

Hvordan bliver man sundhedsplejerske?

Hej.

Jeg håber, at det er okay, at jeg skriver til jer, for det er nemlig ikke et sygdomsspørgsmål jeg har. Jeg er en pige på 18 år og som går på HF 2.år.

Jeg er meget interesseret i sundhedsplejerske jobbet, men jeg kan ikke rigtigt finde noget information om uddannelsen og jobbet. Så jeg tænkte på, om du/I vil/kan henvise mig til evt. en internetadresse eller lignende, hvor jeg kan finde information om uddannelsen dvs. hvordan bliver man man det, hvad kræver det o.s.v.

Det er helt i orden, hvis du/I ikke har tid til at besvare mit spørgsmål.

Fortsat god dag.
Med venlig hilsen
Karina

Læs Helens svar »

Annonce

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Annonce

Viden om børn:

Pudendusblokade ved fødsel

Pudendusblokade er en bedøvelse af skeden og mellemkødet, som kan gives til kvinder, der er i fødsel.

Blokaden lægges oppe i skeden i slutningen af presseperioden, og den modvirker den voldsomme udspilingsfornemmelse, man føler, lige før barnet bliver født. Desuden virker blokaden bedøvende på mellemkødet, hvis man skal syes lige efter fødslen.

Pudendusblokaden er for de fleste lidt ubehagelig at få lagt, og den kan dæmpe presseveerne, så man som kvinde ikke kan...

Læs mere i Babylex

Brystspænding

Brystspænding forekommer hos mange kvinder i graviditeten. Ofte er netop brystspænding meget tidligt i graviditeten, for mange kvinder, det første tegn på at de er gravide.

Brystspænding forekommer ofte også i forbindelse med at amning etableres. I begyndelsen producerer kroppen lidt ekstra mælk som vil regulere sig ind efter barnets behov, og samtidig kommer der også lidt ekstra væske i brystvævet.

Hvis brystspændingen i forbindelse med amning er meget smertefuld...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Vi vil bare sige dig tusinde tak!! Det er uvurderligt, at du findes og giver så mange gode råd! Men det bedste er, at du er så anerkendende i dine svar om alverdens små og store problemer hjemme i de små familier. Det er en rigtig rar følelse, at man ikke behøver holde sig tilbage, når man skriver til dig, fordi du aldrig dømmer i dine svar. Så tusinde tak for en fantastisk brevkasse!

Hilsen drengens forældre