Pige på 13 og hygiejne

26. juli 2004

Kategori:
Alder:
13 år

Pige på 13 og hygiejne

Min samlevers datter er ikke indstillet på at vaske sig når hun kommer på weekendophold hos os, hvilket betyder hun kan rende direkte fra toilettet og i køleskabet uden at vaske hænder flere dage i træk.

Jeg har forsøgt at fortælle min samlever, hun kan sprede mange forskellige bakterier på den måde, men han mener ikke et barn på den alder er så "farligt" - desuden så er han ikke indstillet på at "hunse" med hende når hun kommer på besøg.

Jeg har ikke mulighed for at indvirke på pigens renlighed, da hun også er i "trodsalderen" og blot sender øjne når man påtaler.

Hvilke argumenter kan og skal jeg anvende ?

Læs Helens svar »

Annonce

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Annonce

Viden om børn:

Parforhold

Når I bliver forældre vil sammeholdet og de varme følelser mellem jer sandsynligvis blive styrket. I vil se hinanden på en anden måde, og det kan være meget berigende at se sin partner i den nye rolle som mor eller far. For mange føles det som en ny kærlighed, netop at se sin elskede sammen med det lille barn, det lille menneske man har skabt sammen.

Men det nye familieliv, hvor man pludselig ikke mere er et par, men er forældre kan også være svært og kan være skuffende. Måske er...

Læs mere i Babylex

Passiv rygning og børn

Små børn er særligt sårbare overfor passiv rygning, da deres organer endnu ikke er færdigudviklede.

Vi ved i dag at børn, som udsættes for passiv rygning, bliver oftere syge, og ofte også rammes hårdere af sygdomme. Børn, som udsættes for passiv rygning, har langt større risiko for at udvikle astmatisk bronkitis, astma, lungebetændelse og mellemørebetændelse.

Undersøgelser viser også at børn, som udsættes for passiv rygning i fostertilstanden og efter fødslen, vil...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dine meget brugbare råd og ikke mindst for din omsorgsfulde respekt for børnene.

Tak fra Pernille
Sophus´ mor