Kan jeg være gravid nu?

11. juli 2004

Kategori:
Alder:
15 år

Kan jeg være gravid nu?

Hej

Mig og min veninde har været på ferie, min eks kæreste og hans ven kom ned til os for selv at holde ferie. Mig og min eks kæreste var sammen hver dag i tre dage. Vi brugte ikke noget beskyttelse, men han kom ikke inde i mig, men ved siden af.

Jeg ved godt at der stadig er en risiko for jeg kan blive gravid, også fordi en af gangene kom han lige der hvor benet lukker sammen, tæt ved den knogle der sidder oppe over. Men mit spørgsmål er jo ...

Annonce

... så, om hvor mange dage efter man er blevet gravid man kan teste det? Og om jeg overhovedet skal være bekymret for det.

Føler lidt at jeg ikke er det, som om jeg kan mærke det. Men allerede nu er det lidt som om at jeg har ondt i maven, men ved jo ikke om det er det! Det er var i denne her uge det skete..

Håber meget på svar. For ved ikke helt hvad der sker med mig, er rigtig forvirret..Hm, forresten er jeg kun 15 og han er 16..!

Kærligst

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Annonce

Viden om børn:

Navle

Hos det nyfødte barn sidder stadig en rest fra navlestrengen, som vil falde af, af sig selv, når barnet er mellem ca. 5 dage og tre uger gammelt. Det er normalt at det kan bløde fra navlen i denne periode og det kan også lugte fra navlen, da det er en forrådningsproces der sker.

Du skal være opmærksom på at navlen ikke begynder at lugte for meget, da det kan være tegn på infektion. Hvis navlen lugter gennem barnets tøj, er det for meget. Hvis der er rødme omkring navlen, kan...

Læs mere i Babylex

Colostrum (råmælk)

Colostrum er navnet på den mælk der dannes i brystet umiddelbart efter fødslen. Dette kaldes også råmælk og alle kvinder vil danne råmælk, også selvom de føder for tidligt.

Råmælken er meget proteinrig og indeholder antistoffer som er med til at bekytte barnet mod sygdomme og beskytte imunforsvaret. Antistofferne beskytter mod sygdomme ved at beklæde tarmsystemet indvendigt, så bakterier mv. trænger ind i tarmen.

Colostrum er fed og gullig. Den kommer i små...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Hvor blev jeg glad for, at du også mener, at min moderlige intuition har noget på sig. At få at vide at ens intuition kan være ok, giver selvtillid. Giver troen på, at man godt kan finde ud af at være mor...

TAK, Lene