Hvad kan jeg få af hjælp?

13. juli 2004

Kategori:
Alder:
17 år

Hvad kan jeg få af hjælp?

Jeg er en pige på 17 der er blevet gravid. Er snart i 5 måned.
Jeg har en masse spørgsmål omkring hvad der er at få af hjælp ude fra, her tænker jeg økonomisk, og hjælp til barnevogn, ting, tøj mm.

Hvor længe kan jeg gå på barsel, hvad kan jeg få af hjælp ude fra økonomisk.

Jeg bor hjemme i øjeblikket det vil sige, at jeg sådan set kun har adresse der, for jeg forsøger på "at give slip" hjemmefra i min kærestes lejlighed. Vi har snakket om at flytte permenent sammen og er også skrevet op ...

Annonce

... til en bolig, men den kan vi først få, når jeg har født, da det er nybyggerri.

Min kæreste har arbejde med en god økonomi, der tænker jeg lønmæssigt og gæld. Jeg selv har ingen indtægt, det vil sige at det har jeg sådan set lige nu, da jeg går på en pro. skole (for også at tjene lidt penge til det nye barn.) hvor jeg får SU penge. Jeg har ingen uddannelse og skal først igang med den når jeg ikke længere kan gå på barsel.

Håber du kan hjælpe mig med disse spørgsmål.
på forhånd tak.

Knus Moderen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Annonce

Viden om børn:

Mælkedranker

Nogle børn drikker så meget mælk, at det tager pladsen op for den egentlige mad. Disse børn kalder man for mælkedrankere.

De første 6 måneder vil det lille barn naturligt leve af mælk, men i takt med at barnet bliver ældre, begynder at spise mere og mere rigtig mad, så er det vigtigt, at mængden af mælk skrues gradvist ned. Hvis barnet gennem for lang tid lever mest af mælk, vil barnet kunne komme til at mangle vigtige næringstoffer - som naturligt indtages via en almindelig sund...

Læs mere i Babylex

Kogt-vands-klude

Kogt vands klude er et gammelt husmoderråd til røde barnenumser.

Princippet er at man tager noget blødt bomuldsstof f.eks. stof fra et gammelt forvasket lagen og klipper nogle firkantede stykker, som passer til at lægge på barnets numse.

Stofstykkerne koges, afkøles og vrides og lægges på og mellem barnets baller, der hvor barnets hud synlig er generet af syren fra afføring og urin. Du kan gemme de kogte klude i en lille bøtte med lidt kogt vand, som du har stående...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Helen har altid et godt råd og det som overrasker mig mest er faktisk hvor go' hun er til at sætte sig ind i min verden og hvordan hun hurtigt fornemmer hvordan hun skal takle mig som person.

Camilla Martin