Brev:
Hvad kan jeg få af hjælp?
13. juli 2004
Alder:
17 år
Hvad kan jeg få af hjælp?
Jeg er en pige på 17 der er blevet gravid. Er snart i 5 måned.
Jeg har en masse spørgsmål omkring hvad der er at få af hjælp ude fra, her tænker jeg økonomisk, og hjælp til barnevogn, ting, tøj mm.
Hvor længe kan jeg gå på barsel, hvad kan jeg få af hjælp ude fra økonomisk.
Jeg bor hjemme i øjeblikket det vil sige, at jeg sådan set kun har adresse der, for jeg forsøger på "at give slip" hjemmefra i min kærestes lejlighed. Vi har snakket om at flytte permenent sammen og er også skrevet op til en bolig, men den kan vi først få, når jeg har født, da det er nybyggerri.
Min kæreste har arbejde med en god økonomi, der tænker jeg lønmæssigt og gæld. Jeg selv har ingen indtægt, det vil sige at det har jeg sådan set lige nu, da jeg går på en pro. skole (for også at tjene lidt penge til det nye barn.) hvor jeg får SU penge. Jeg har ingen uddannelse og skal først igang med den når jeg ikke længere kan gå på barsel.
Håber du kan hjælpe mig med disse spørgsmål.
på forhånd tak.
Knus Moderen