Brev:
Kæresten vil ikke have barn endnu
10. juli 2004
Alder:
16 år
Kæresten vil ikke have barn endnu
Hej
Jeg er en pige på 16 år, og har en kæreste på 22. Jeg har været sammen med min dejlige kæreste i næsten 2 år nu, og vi elsker bare hinanden HELT vildt meget. Men problemet er bare det, at jeg så gerne vil have et barn med ham, men han føler sig ikke parat endnu. Han siger, at han kunne godt tage ansvaret hvis det var nødvendigt. Jeg bliver bare så ked af det, hver gang jeg begynder at snakke om det, og spørger ham, for jeg ved at jeg altid vil blive skuffet og ked af det.
Hvad gør jeg? Jeg driver mig selv til vanvid!
Hver dag, går jeg og tænker på det, men han siger at jeg er for ung endnu og det gør bare så ondt at høre, for jeg holder af ham, og vil give VORES barn det bedste liv. Og jeg vil ikke sige alderen har indflydelse, eller hvad? Jeg syntes hvis, det er at man er parat og kan tage ansvaret for det, kan man få barn når som helst. Jeg ønsker mig ikke andet! Og jeg mener selv, at jeg kunne klare det.
Angående med mine forældre og hans, så tror jeg ikke de ville syntes om det, men jeg syntes også at det er mine/vores valg, og vi ville HELT bestemt snakke en del om det, med dem.. og jeg kunne også sagtens bevise dem det modsatte.
Jeg håber du kan give mig nogen råd, kære sygeplejerske...Jeg kan jo ikke tvinge min kæreste, desværre!:)