P-piller, fortrydelsespiller og graviditet

8. august 2008

Kategori:
Alder:
17 år

P-piller, fortrydelsespiller og graviditet

Hej (:

Jeg har nogle spørgsmål.

- Kan man købe fortrydelsespille i håndkøb på alle apoteker? Og hvad koster de?

- Jeg var sammen med en dreng i søndags, vi brugte ikke kondom, og han sagde at han ikke kom da han var inden i mig, jeg tager p-piller og tog p-pillen 2 timer inden vi havde sex sammen uden kondom, jeg vil gerne vide om jeg kan være blevet gravid.

- Jeg har taget to graviditetstest og de var begge to negative, men er det for tidligt at tage dem og så være sikker på at de er rigtige, eller skal man vente nogle dage

- Når man tager sin p-pille om morgen, hvor lang tid går ...

Annonce

... der så før den virker? Altså virker den med det sammen eller går der nogle timer?
Jeg tager ikke mine p-piller på præcis samme tid hver dage, plejer at tage dem mellem kl 9-11, har det nogen forskel på om man så kan blive gravid?

- Kan man godt tage en graviditetstest selvom man er på p-piller, og man ikke har fået sin menstruation den dag man skulle, kan p-pillerne så godt gøre noget så testen ikke bliver rigtig?

- Når man er på p-piller, får man så sin menstruation lige meget om du er gravid eller hvad?
Hvad sker der hvis man er gravid og bliver ved med at tage sine p-piller?

Hilsen Bolette

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Annonce

Viden om børn:

Rygning

Når mødre ryger passerer nikotin og andre giftige stoffer fra tobakken over til barnet via modermælken. Derfør bør kvinder der ammer ikke ryge.

Passiv rygning er farligt. Det er vigtigt at det lille barn ikke udsættes for tobaksrøg. Det er vigtigt at begge forældre er bevidst om at have et ansvar i forhold til at beskytte barnet mod tobaksrøg. Vokser et barn op i et hjem, hvor den ene eller begge forældre ryger, har barnet stor risiko for at få mellemørebetændelse og udvikle...

Læs mere i Babylex

Vitaminer børn

Sundhedsstyrelsen anbefaler følgende vitaminer til børn:

- D-vitamin gives dagligt til alle børn, fra barnet er 14 dage, og til det fylder 4 år. D-vitamin er med til at styrke barnets knogler. Der gælder særlige regler for D-vitamin til børn med mørk hud, og børn som får modermælkserstatning.

- Jern-dråber gives til børn, der er født for tidligt (< 37 uger) og til alle børn, som har en fødselsvægt på under 2500 gram. For tidligt fødte børn har behov for...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg ved, at du ikke kan træffe beslutninger på vores vegne, men alligevel vil jeg meget gerne høre dine tanker ud fra din erfaring og viden om børn ...

Dine tanker har tidligere hjulpet os med en afklaring og en beslutning, som set i bakspejlet var den helt rigtige - for os alle tre.

Håber, du igen kan hjælpe os videre mod en beslutning.

Mange varme hilsner,
Hønemor