Brev:
P-piller, fortrydelsespiller og graviditet
8. august 2008
Alder:
17 år
P-piller, fortrydelsespiller og graviditet
Hej (:
Jeg har nogle spørgsmål.
- Kan man købe fortrydelsespille i håndkøb på alle apoteker? Og hvad koster de?
- Jeg var sammen med en dreng i søndags, vi brugte ikke kondom, og han sagde at han ikke kom da han var inden i mig, jeg tager p-piller og tog p-pillen 2 timer inden vi havde sex sammen uden kondom, jeg vil gerne vide om jeg kan være blevet gravid.
- Jeg har taget to graviditetstest og de var begge to negative, men er det for tidligt at tage dem og så være sikker på at de er rigtige, eller skal man vente nogle dage
- Når man tager sin p-pille om morgen, hvor lang tid går der så før den virker? Altså virker den med det sammen eller går der nogle timer?
Jeg tager ikke mine p-piller på præcis samme tid hver dage, plejer at tage dem mellem kl 9-11, har det nogen forskel på om man så kan blive gravid?
- Kan man godt tage en graviditetstest selvom man er på p-piller, og man ikke har fået sin menstruation den dag man skulle, kan p-pillerne så godt gøre noget så testen ikke bliver rigtig?
- Når man er på p-piller, får man så sin menstruation lige meget om du er gravid eller hvad?
Hvad sker der hvis man er gravid og bliver ved med at tage sine p-piller?
Hilsen Bolette