Frustration

13. oktober 2007

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Frustration

Hej

Jeg har fået en del problemer med min søn på 4 mdr., som jeg håber du kan hjælpe mig med. De tre første måneder af hans liv, var han bare så nem, men det har bestemt ændret sig.

Første problem handler om hans søvn - den første lur han tager, der lægger han sig selv til at sove. De efterfølgende lure er det ikke altid, at han selv lægger sig til at sove, men falder i søvn, hvis vi kører barnevognen. Derudover så sover han højst en time ad gangen, kan ikke falde i søvn igen, men er heller ikke udhvilet. Han sover lige lidt, uanset om der er ro om ham eller ej, eller om han står stille i barnevognen og sover, eller om jeg kører med ham. Den sidste lur han har brug for på en dag, der lægger han sig aldrig til at sove af sig selv, men jeg ved, at han er træt.

Når han skal sove til nat, så skriger han næsten altid, og det ender tit med, at jeg svøber ham i hans dyne og går rundt med ham, indtil han falder i søvn. Nogle gange, når jeg så lægger ham, så vågner han efter 5 min. og smiler og er glad. (dog kun for en forholdsvis kort periode)

Jeg har tænkt en masse på, ...

Annonce

... om det er fordi han er sulten, men det er ikke altid, at han vil spise, når han vågner. Alligevel er jeg så småt begyndt at give ham risgrød til aften, og det vil han også gerne have. De første aftener lagde han sig til at sove uden at græde, dejligt tænkte jeg, det hjalp jo. Men det var en stakket frist, for de sidste 3 aftener har han skreget og været ked af det, nærmest fra han er vågnet fra den sidste lur i barnevognen, og indtil han sover. Det er som om, at han er så træt, men alligevel ikke kan sove, og så bliver han ked af det.

Tænker også, om han har ondt i maven - hans afførring fungerer fint efter han er startet med grød, men kan han få for meget grød, så han får ondt? (har fået grød i en uge nu, og spiser ca. 3/4 dl. grød nu) Kan det være noget i min kost, som går i hans mave - jeg ammer ham udelukkende ved siden af det ene måltid grød.

For det meste i løbet af dagen er han glad, men jeg synes, at han hurtigt bliver træt efter han er vågnet.

Ved godt, at det er en masse spørgsmål og frustration oven i hinanden, men ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre....

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

Annonce

Viden om børn:

Vedligeholdelse af barnevogn

Med det danske vejr skal en barnevogn kunne tåle lidt af hvert, men hvis man vil have at den skal kunne holde længe, så er man nødt til at gøre sig nogle tanker om vedligeholdelse og også medtænke at bruge tid på vedligeholdelse.

For eksempel kan kalecherne ikke tåle stærkt sollys, så vognen skal ind i skyggen, hvis man vil undgå, at den falmer. Stellet kan heller ikke tåle salt fra snesjappet og skal derfor skylles af, når man kommer hjem, hvis man vil undgå rust. Og kassen...

Læs mere i Babylex

Spinalbedøvelse

Spinalbedøvelse er en bedøvelsesform, som bruges ved blandt andet kejsersnit. Man lægger bedøvelsen ind via en kanyle, som føres ind i rygmarvskanalen og kvinden bedøves fuldt fra taljen og ned.

Bedøvelsen gør som regel ikke særlig ondt at få lagt, og det tager meget kort tid at lægge den. Spinalbedøvelse har den fordel at kvinden er vågen under kejsersnittet og derfor kan følge med i fødslen af barnet - og også se barnet med det samme, barnet kommer ud. Der sættes en skærm op,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for dit svar angående min datter, som græd sig selv i søvn. For første gang i lang tid havde jeg en rigtig god fornemmelse i kroppen efter at have læst dit svar. Jeg kunne mærke, at du fik sat mange af de rigtige ord på situationen.

Tak fra Sanne, mor til pige på knap 4 måneder.