Brev:
Frustration
13. oktober 2007
Alder:
4 mdr.
Frustration
Hej
Jeg har fået en del problemer med min søn på 4 mdr., som jeg håber du kan hjælpe mig med. De tre første måneder af hans liv, var han bare så nem, men det har bestemt ændret sig.
Første problem handler om hans søvn - den første lur han tager, der lægger han sig selv til at sove. De efterfølgende lure er det ikke altid, at han selv lægger sig til at sove, men falder i søvn, hvis vi kører barnevognen. Derudover så sover han højst en time ad gangen, kan ikke falde i søvn igen, men er heller ikke udhvilet. Han sover lige lidt, uanset om der er ro om ham eller ej, eller om han står stille i barnevognen og sover, eller om jeg kører med ham. Den sidste lur han har brug for på en dag, der lægger han sig aldrig til at sove af sig selv, men jeg ved, at han er træt.
Når han skal sove til nat, så skriger han næsten altid, og det ender tit med, at jeg svøber ham i hans dyne og går rundt med ham, indtil han falder i søvn. Nogle gange, når jeg så lægger ham, så vågner han efter 5 min. og smiler og er glad. (dog kun for en forholdsvis kort periode)
Jeg har tænkt en masse på, om det er fordi han er sulten, men det er ikke altid, at han vil spise, når han vågner. Alligevel er jeg så småt begyndt at give ham risgrød til aften, og det vil han også gerne have. De første aftener lagde han sig til at sove uden at græde, dejligt tænkte jeg, det hjalp jo. Men det var en stakket frist, for de sidste 3 aftener har han skreget og været ked af det, nærmest fra han er vågnet fra den sidste lur i barnevognen, og indtil han sover. Det er som om, at han er så træt, men alligevel ikke kan sove, og så bliver han ked af det.
Tænker også, om han har ondt i maven - hans afførring fungerer fint efter han er startet med grød, men kan han få for meget grød, så han får ondt? (har fået grød i en uge nu, og spiser ca. 3/4 dl. grød nu) Kan det være noget i min kost, som går i hans mave - jeg ammer ham udelukkende ved siden af det ene måltid grød.
For det meste i løbet af dagen er han glad, men jeg synes, at han hurtigt bliver træt efter han er vågnet.
Ved godt, at det er en masse spørgsmål og frustration oven i hinanden, men ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre....