Han slår sig selv

24. april 2007

Kategori:
Alder:
13 mdr.

Han slår sig selv

Hej,

Min søn på 13 måneder er begyndt at slå sig selv - i hovedet og på maven og lårene. Han havde en vane da han var lille at han altid nussede sig selv i håret når han var træt eller ked af det, men nu er det gået over til at han slår sig selv.

Jeg kan ikke lide at han gør dette og prøver at aflede hans opmærksomhed og fjerner hans hånd når han gør det, men skælder ham ikke ud.

Han trives ellers som han skal og er en glad og udadvendt dreng, men jeg kan ikke lide at han slår sig selv. Og os andre for den sags skyld - vi bliver også slået, men ikke i "ond mening" hvis man kan sige det sådan. Altså han ...

Annonce

... ligner ikke en der tænker at nu skal han slå så det gør ondt fx.

Han har ikke problemer med ørerne, så det er ikke derfor.

Hvad skal jeg gøre for ham? Hvordan får jeg stoppet denne adfærd? Er det tegn på at vi som forældre ikke formår at opdrage ham ordentligt eller gør noget forkert eller? Jeg er bare så ked af at han reagerer på denne måde og håber virkelig ikke at det kan være mig eller hans far som er skyld i det... Men jeg ved heller ikke hvorfor vi skulle være det, for vi prøver så godt som muligt at skabe tryghed og kærlighed omkring ham.

Håber virkelig du kan hjælpe!

Med venlig hilsen
en bekymret mor!

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

Annonce

Viden om børn:

Bleer

Det må anbefales at bruge engangsbleer, da dette er både nemt og rart for mor og barn. Bleerne bliver bedre og bedre kvalitet og det er muligt at købe svanemærkede bleer, så man både skåner barn og miljø. Det er normalt ikke mere miljøbelastende at bruge engangsbleer, end stofbleer der skal vaskes, koges og tumbles.

Dit barn skal i starten skiftes 6-10 gange i døgnet og barnet vil ofte bruge ble til det er 2 ½ - 3 år gammelt. Efter 3 års alderen bruger mange stadig ble om...

Læs mere i Babylex

Insemination

Hvis man har problemer med at blive gravide, så kan man blive behandlet med Insemination.

Insemination er den enkleste fertilitetsbehandling og den kan hjælpe, hvis manden har lettere nedsat sædkvalitet.

Behandlingen foregår ved at man fører en portion sæd direkte ind i livmoderen. På den måde springes sædcellerne den første del af vejen til ægget over og chancen for graviditet er dermed større. Derudover bruger man en 'oprenset' portion sæd, det vil sige en mere...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen ...

1000 tak for din brevkasse ... og tak for alle dine gode, hjertelige og ærlige svar.

Thilde, mor til Louie på 5 mdr.