Rigtig meget gråd

4. marts 2018

Kategori:
Alder:
14 mdr.

Rigtig meget gråd

Hej Helen .

Jeg har igen brug for nogle gode råd og tanker fra dig... Vores dreng er nu snart 14 mdr, og opdragelse fylder en stor del af vores hverdag..

Vi har en dreng som meget ofte bliver gal og vred.. De gange jeg kan regne ud hvad det er han er vred over plejer jeg at forklare ham de følelser han har, ligesom jeg forsøger at spare på Nej’erne, som du skriver i din bog om Børn og opdragelse..
Men, jeg bliver selv ofte frustreret når jeg for 2-3 gang indenfor en time står med et vredt barn på armen, som ingenting vil...

Det er især frustrerende når min dreng bliver gal og jeg ikke ved hvorfor, så kan han græde længe både på armen, og bagefter på gulvet.. Har du gode ideer til hvordan man selv kan tackle de situationer, ud over at give sig selv pauser ved at gå ud af rummet?

Er det normalt at et barn kan blive så gal så mange gange i løbet af dagen?

Han vil ikke have ble og tøj på om morgen, han vil have både sin egen ske og hjælpeske i
hånden, hvis jeg tilbyder ham vand bliver han sur, hvis han ikke lige synes han er tørstig.. Han bliver også gal ...

Annonce

... når han bliver sat på gulvet foran noget legetøj, eller hvis jeg ikke tager ham op når han vil ..

Det er virkelig hårdt at have så meget gråd i huset fra kl 6-7.30 og igen fra kl 15.30-19.30, og så hele weekenden hvor vi er hjemme og har fri..

Vi har før haft perioder med meget gråd hvor du opfordrede til at jeg skulle tage ham op og trøste ham hver gang.. Det har jeg gjort, men nu tror jeg at han har vænnet sig til at blive taget op hver gang han brokker sig lidt? Han sidder i hvert fald meget ofte på min arm...

Men jeg har også brug for at ordne vasketøj, gøre rent og tømme opvaskeren, og det er svært med en dreng på armen eller om benet, for han vil ikke hjælpe med det ved siden af..

Bleskift og tøj om morgenen er et meget stort problem.. Jeg er alene og har svært ved at holde ham for at give ham ble og tøj på.. Han vrider sig og græder meget højt.. Jeg forsøger hver dag med sang og forskelligt legetøj, men giver til sidst op og må gøre det med magt.. Har du nogle gode ideer til at gøre ble og tøjskift til en hyggelig stund?

Med venlig hilsen
en træt mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

Annonce

Viden om børn:

Kejsersnit (Sectio Caesarea)

Kejsersnit er for nogle kvinder den bedste og eneste måde at føde barn på og det kan foregå akut eller planlagt. De fleste kejsernit foretages efter råd fra læge, men nogle kvinder ønsker også at få foretaget kejsersnit, selvom der ikke er lægelige grunde til det.

Når du føder ved kejsersnit, vil du enten blive fuldt bedøvet eller blive bedøvet med en nål i ryggen og du vil derudover få lagt et kateter op i din blære. Din mave bliver desinficeret og dækket med et sterilt klæde....

Læs mere i Babylex

Pudendusblokade ved fødsel

Pudendusblokade er en bedøvelse af skeden og mellemkødet, som kan gives til kvinder, der er i fødsel.

Blokaden lægges oppe i skeden i slutningen af presseperioden, og den modvirker den voldsomme udspilingsfornemmelse, man føler, lige før barnet bliver født. Desuden virker blokaden bedøvende på mellemkødet, hvis man skal syes lige efter fødslen.

Pudendusblokaden er for de fleste lidt ubehagelig at få lagt, og den kan dæmpe presseveerne, så man som kvinde ikke kan...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Ja, så er det mig igen…..Tusind tak for dit svar og mange brugbare råd til min søns dagsrytme og nattesøvn. Vi vil straks gå i gang!

Kari, mor til dreng på 6 måneder