Brev:
Meget mor-glad
1. marts 2018
Alder:
2 år, 10 mdr.
Meget mor-glad
Hej Helen
Skriver til dig igen da jeg ikke helt ved hvordan jeg skal tackle min pige på snart 3 års mor-glad hed.
Der kommer en lillebror om en måned.
Hun har reageret med meget ked af det-hed flere gange i dagplejen og sagt hun vil hjem til mor.
Når jeg afleverer som idag, står hun med tårer i øjnenene og jeg kan se hun er rigtig ked af det, og det gør self mig rigtig ked af det.
Jeg ved at jeg har en form for dårlig samvittigehd overfor hende, fordi jeg jo ved at når lillebror kommer får hun en at dele mig med, og der bliver ikke ligeså meget tid til hende som nu.
Jeg henter hende mellem 15:00-15:30 hver dag, og vi er sammen indtil hun skal sove, sammen med far også.
Ved heller ikke om det er fordi hun er mere bevidst nu, at hun også savner mig mere, fordi hun siger hver dag når jeg henter hende at hun har savnet mig, og hun blev ked af det fordi hun savner mig.
Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal tackle den her meget mor-glad hed.
Jeg synes det er svært fordi jeg vil jo gerne have at min pige er glad, og kan "undvære mig lidt/slippe mig lidt".
Håber du har lidt tanker omkring det jeg skriver, så jeg/vi måske lidt bedre kan være i de her følelser.
Venlig hilsen
Maria