Mad og leg - 17 mdr.

15. februar 2018

Kategori:
Alder:
17 mdr.

Mad og leg - 17 mdr.

Hej Helen.

Vores datter er nu 17 måneder, og er fortsat lidt motorisk bagud, med hensyn til sin balance og at gå. Som jeg skrev tidligere har hun haft mange problemer med sin ryg, fødder og væske på ørene. Efter hun havde fået dræn i december, gik der lidt og så havde vi endelig en uge hvor hun sov okay i gennem. Men så begyndte natteshowet igen, og vi fandt så ud af drænet var røget ud, og der var væske igen. Så nu venter vi på ny tid til at få lagt dræn d 12 marts :-( Så det er stadig lidt op af bakke!

Men i forbindelse med det øver vi en masse balance, med nogle øvelser vi har fået osv. Men hun kan stadig ikke gå uden hun lige holder os i den ene hånd. Hmm, er der mon nogle gode ideer til hvordan vi virkelig kan hjælpe hende på vej?

I forbindelse med det, synes jeg også det kan være lidt ...

Annonce

... svært at finde ud af hvad der er godt for hende i sin alder nu, at lege med/beskæftige sig med. Så hun også udvikler sig rigtigt. Hun snakker meget - sit eget sprog. Men hun siger endnu ikke et ord meget tydeligt. Når hun er sulten står hun ved hendes stol og siger mammamamamam hele tiden. Og sådan lyder mor også lidt. Men hvis vi siger "Kan du sige mor?" (eller andet) så siger hun ikke rigtigt efter. Er det normalt i denne alder?

Og det samme gælder mad - hun vil egentlig helst have former for mos, grød og så kød alle frikadeller ;-) Rugbrød osv gider hun ikke rigtig tygge, og bolle er måske 2 ud af 10 gange hun gerne vil. Nogle gode forslag til fx mad? Man kører lidt død i det. Lasagne vil hun selvfølgelig også have - det skal man IKKE være tørt! Tørt mad vil hun ikke have.

Med venlig hilsen
K

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

Annonce

Viden om børn:

Ymer og ylette

Sundhedsstyrelsen fraråder, at børn under 12 måneder får ymer og ylette, da proteinindholdet er for højt.

Læs mere i Babylex

Suttekæde

En suttekæde er en kæde, som holder sutten ved barnet. Den fungerer ved at den sidder både på sutten og sættes fast i barnets tøj. Det kan være meget praktisk for forældrene, men kæden skal opfylde visse krav, for ikke at være farlig for barnet.

Sikkerhedsstyrelsen tester jævnligt suttekæder og det er desværre ikke alle suttekæder, der lever op til sikkerheden.

Det anbefales at:

- En kæde må ikke være mere end 22 cm lang, da barnet så kan få den...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tusind tak for alle dine råd og gode svar. Det er altid en utroligt stor hjælp at skrive til dig :-)

Tusind tak fra Camilla - mor til to.