Brev:
Mad og leg - 17 mdr.
15. februar 2018
Alder:
17 mdr.
Mad og leg - 17 mdr.
Hej Helen.
Vores datter er nu 17 måneder, og er fortsat lidt motorisk bagud, med hensyn til sin balance og at gå. Som jeg skrev tidligere har hun haft mange problemer med sin ryg, fødder og væske på ørene. Efter hun havde fået dræn i december, gik der lidt og så havde vi endelig en uge hvor hun sov okay i gennem. Men så begyndte natteshowet igen, og vi fandt så ud af drænet var røget ud, og der var væske igen. Så nu venter vi på ny tid til at få lagt dræn d 12 marts :-( Så det er stadig lidt op af bakke!
Men i forbindelse med det øver vi en masse balance, med nogle øvelser vi har fået osv. Men hun kan stadig ikke gå uden hun lige holder os i den ene hånd. Hmm, er der mon nogle gode ideer til hvordan vi virkelig kan hjælpe hende på vej?
I forbindelse med det, synes jeg også det kan være lidt svært at finde ud af hvad der er godt for hende i sin alder nu, at lege med/beskæftige sig med. Så hun også udvikler sig rigtigt. Hun snakker meget - sit eget sprog. Men hun siger endnu ikke et ord meget tydeligt. Når hun er sulten står hun ved hendes stol og siger mammamamamam hele tiden. Og sådan lyder mor også lidt. Men hvis vi siger "Kan du sige mor?" (eller andet) så siger hun ikke rigtigt efter. Er det normalt i denne alder?
Og det samme gælder mad - hun vil egentlig helst have former for mos, grød og så kød alle frikadeller ;-) Rugbrød osv gider hun ikke rigtig tygge, og bolle er måske 2 ud af 10 gange hun gerne vil. Nogle gode forslag til fx mad? Man kører lidt død i det. Lasagne vil hun selvfølgelig også have - det skal man IKKE være tørt! Tørt mad vil hun ikke have.
Med venlig hilsen
K