Brev:
Min datter vil ikke ligge på maven
5. februar 2018
Alder:
4 mdr.
Min datter vil ikke ligge på maven
Kære Helen.
Min datter på 4,5 måned bliver meget ked af det, når vi lægger hende på maven. Vi har prøvet på mine ben, med et sammenrullet håndklæde, på ammepuden, på en yogabold, på puslemåtten, på kyllingen fra bObles mm. Vi forsøger mange gange hver dag, og nogle gange lykkes det i 10-15 sekunder og andre gange slet ikke, selvom vi prøver efter alle kunstens regler. Hun skriger af sine lungers fulde kraft og spænder i hele kroppen.
Hun et generelt en glad og tilfreds ammbaby - men hun er også en temperamentsfuld lille dame, som er god til at sige fra med skrig og skrål, hvis noget går hende imod.
Hun vil meget gerne sidde (med hjælp fra voksne), hvor meget skal jeg begrænse dette?
Er der noget jeg kan gøre, og i hvor høj grad skal jeg være bekymret for den manglende nakke-/rygtræning i forhold til hendes videre udvikling?
Med venlig hilsen
Pernille