Ny mad og lære at kravle

21. januar 2018

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Ny mad og lære at kravle

Kære Helen.

Tusind tak for din hjælp indtil videre. Særligt dit seneste svar har gjort en markant forskel for vores tænkning af Frederiks døgn, og nu sover han - hold nu fast - i sin egen seng klokken 19. Vi skal stadig ind til ham 4-5 gange før han rigtigt sover, fordi han vender sig og står på alle fire i søvne, men døgnet er vendt og det er helt fantastisk. Desuden kæmpede vi et par dage med tremmesengen, og så accepterede han det pludselig, hvilket har medført at han har accepteret barnevognen og er faldet i søvn der 3 dage i træk. FANTASTISK!!

Nu til mine spørgsmål:

- Vi er begyndt at give Frederik mere "rigtig" familiemad udover grød og mos, men han får det TIT galt i halsen. Han er god til at bide stykker af, men kan slet ikke finde ud af at tygge/sluge det. Skal vi vente ...

Annonce

... nogle uger, før vi prøver igen, eller er der kun en måde at lære det på - at øve det? Det han får er f.eks kogte gulerødder, pastaskruer, tvebakker, kogte kartofler osv... Altså ikke noget, som ikke er babyvenligt.

- Frederik har nu gjort sig klar til at kravle i over 1,5 måned. Han står på alle 4 og rokker frem og tilbage, står med strakte ben som en abe, har lært at sætte sig op selv og springer generelt rundt - på alle andre måder end at kravle. Kan vi hjælpe ham på en måde, så han får fat i teknikken? Han er SÅ tæt på, men det fungerer ikke rigtig for ham med armene. Jeg ved godt, at vi måske bare burde vente, men han brokker sig sindssygt meget, fordi han virkelig gerne vil fremad og ikke til siden, bagud osv.

Vi sætter så stor pris på din hjælp!
Med venlig hilsen

Frederiks mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Tandbørstning

For at undgå huller i tænderne skal barnet have børstet tænder, ligeså snart den første lille tand bryder frem.

Det er vigtigt at børste tænderne to gange om dagen - morgen og aften.

Gør det til en vane at børste tænderne hver dag og på et tidspunkt, hvor det passer ind i jeres rutiner - f.eks. om morgenen, når I står op, og om aftenen inden barnet skal i seng.

Brug en blød tandbørste, som passer til barnet alder. Børst både indvendig og udvendigt på...

Læs mere i Babylex

Bæresele

En bæresele giver barn og forældre mulighed for at være tæt sammen, hvilket er ideelt især de første måneder, hvor barnet har brug for tæt kontakt og man også gerne vil have hænderne fri til at lave praktiske ting en gang imellem.

I starten bruges selen kun kortvarigt. Et barn har brug for afveksling, nogle gange vil det have ro og være i fred, andre gange har det behov for varme og nær kropskontakt.

Indtil barnet kan holde hovedet selv, er det vigtigt, at...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen
For gud ved hvilken gang er jeg på din hjemmeside for lige at tjekke, hvordan det nu er med forkølelse og graviditet. Jeg har brugt siden så mange gange. Og hver gang har jeg fået højt kvalificerede og superpraktiske og tryghedskabende svar. Det vil jeg bare lige sige tak for.
Mvh Birgitte