Brev:
Forberedelse til at blive storebror
15. januar 2018
Alder:
13 mdr.
Forberedelse til at blive storebror
Hej Helen,
Jeg er gravid med barn nr. 2, min førstefødte er 16 måneder til min termin. Jeg vil rigtig gerne hvis du vil dele lidt tanker med mig om der er noget jeg bør øve min søn i inden baby kommer.
Eksempelvis øver vi meget at ”ae”, han tror man skal slå når man skal ae mor eller far i ansigtet – det er selvfølgelig ikke hensigtsmæssigt med en baby, derfor snakker vi meget om at ae, så snart det giver mening.
Vi har en kravlegård, som min søn ikke længere bruger, men hans legetøj opbevares stadig i den. Når han leger vildt kan vil han gerne kravle op i sofaen og ind i kravlegården. Det får han ikke lov til, da kravlegården nu skal bruges til en ny (derfor skal hans legetøj også op af det snart).
Vi øver meget at han spiser og drikker selv.
Er der andre måder vi kan forberede ham på at blive storebror på?
Med venlig hilsen
Kris