Højstolens bøjle

15. januar 2018

Kategori:
Alder:
13 mdr.

Højstolens bøjle

Hej Helen,

Åh min søn er ved at blive en stor dreng. Han er glad og trives rigtig godt, han udvikler sig hurtigt og det er bare fedt at være med til.
Den anden dag i vuggestuen, henter jeg ham midt i eftermiddagsmaden og til min store overraskelse sidder han uden bøjle på hans højstol.

Pyh, jeg synes det er et stort skridt og så er man bare slet ikke baby mere når man kan det. Det er en fed oplevelse og hvor er det sejt.
Men mit mor-hjerte… Jeg har ”kæmpet” lidt med tanken her i weekenden… Og jeg har brug for lidt vejledning til hvordan vi får bøjlen af derhjemme.

Han er god til at gå og han vidste os også lige i weekenden at han kan komme op af ...

Annonce

... bøjlen (han faldt ikke ned, heldigvis), derfor snakkede vi om at det måske var godt at tage bøjlen af derhjemme også, på den måde får han mere bevægelighed og selvstændighed.

Jeg har også læst at børn ofte slår sig mindre ved at falde ned fra stolen uden bøjle en med bøjle, hvis det nu skulle ske.

Men jeg har svært ved at forestille mig hvordan man gør, hvordan lære man ham at han skal blive siddende – er der noget vi skal være ekstra opmærksomme på i forhold til før?
Eller er det bedre at købe en sele til stolen, nu når han ikke er så gammel, og lade ham øve sig i vuggestuen først hvor han kan se de andre sidder pænt på stolen.

Med venlig hilsen
Kris

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

Annonce

Viden om børn:

Fennikel, Fennikelte og børn

Fra 6 mdr´s alderen kan du give børn rigtig mange forskellige slags grøntsager. Vær dog opmærksom på bl.a. fennikel, som indeholder nitrat, og som derfor ikke bør udgøre mere end 1/10 af portionen. Alternativt bør det kun gives med 14 dages mellemrum.

Nitrat omdannes let til nitrit. Nitrit i stor mængde giver opkastninger og blåfavning af huden, fordi det reagerer med blodets hæmoglobin, så det ikke kan binde sig og transportere ilt rundt i kroppen.

Det anbefales...

Læs mere i Babylex

Hoppegynge

En hoppegynge anbefales ikke. Sundhedsstyrelsen skriver: "Til sunde børn frarådes hoppegynge og gangstole, da de forsinker normal udvikling. For handicappede børn gælder særlige regler, spørg sundhedsplejersken, lægen eller fysioterapeuten". Kilde, Sunde Børn, sst. 2003.

En hoppegynge belaster barnets ryg og ben og barnet får ikke en bedre balance af at sidde i en hoppegynge, det er ren underholdning og det kan barnet få på anden måde. Når barnet sidder i en hoppegynge er det en...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Du har efterhånden reddet mig nogle gange. Jeg er meget taknemmelig for din rådgivning, især nu hvor jeg befinder mig i udlandet og er mor til mit første barn, hvilket betyder, at alt er nyt.

Hilsen
Mor i udlandet