Brev:
Motorik - 19 mdr.
10. december 2017
Alder:
19 mdr.
Motorik - 19 mdr.
Hej Helen
Jeg vil gerne høre om du har nogle gode lege og øvelser til hvordan jeg støtter min søns motoriske udvikling.
Umiddelbart tænker jeg at han er godt med motorisk. Han kan gå ned og op ad trapper ved at holde i hånd, han kunne gå selv da han var 13,5 mdr gammel, han hopper i vores seng ved at holde i gavlen, han løber meget og vender nogle gange hovedet ned ad og bagdelen op ad, han kravler selv op i sin højstol og ned igen selv, kravler op og ned af sofaen selv.
Jeg har dog lagt mærke til at han i større forsamlinger bliver en smule forstrækket når andre børn løber imod ham eller forbi ham. Han prøver lidt at beskytte sig, stopper op et kort øjeblik også løber han videre og leger videre. Han bliver ved med at løbe rundt og han nyder det rigtig meget. Tænkte på om det måske har noget med motorikken at gøre? Måske kropsbevidstheden? Eller er det en meget normal reaktion? Hvad tænker du?
Og en anden ting jeg har lagt mærke til er at han er lidt bange for at komme til skade f.eks. når vi leger lege hvor han kommer op at flyve. Han har en snurretop som jeg købte til ham da han var ca. 1 år, den er han ikke helt vild med at ligge i jeg fornemmer lidt at han tror at han vil komme til skade, så ofte skynder han sig væk. Nu har vi hellere ikke brugt den så meget, så måske vender han sig til den. Men han er helt vild med at gynge højt, det er han ikke bange for. Det nyder han og syntes er super sjovt. Hvad tænker du om det?
Tak :)