Græder konstant

17. november 2017

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Græder konstant

Kære Helen

Så har jeg igen brug for gode råd.

Vi sover, endelig sover vi, både nat og dag. M sover kl 19.30-5.30, kl 9.15-10.30 og eftermiddag kl 14-15.30. Så dette brev handler ikke om søvn.

Nu er udfordringen at min dreng græder, konstant! Både ulykkeligt men også hysterisk..
Som du kan læse i mine tidligere breve har han altid haft svært ved at aktivere sig selv, og er enorm morglad, og sidder helst på min arm alle vågne timer!

Min udfordring er at jeg gerne vil lære ham at lege på gulvet, og at det er et rart sted at være. Vi sætter os sammen på gulvet og allerede her kan “showet” begynde. Han græder som ender i hysterisk gråd, og ligemeget hvad jeg synger, rasler med eller viser ham holder han ikke op. Han vrider sig, kravler hen til mig og rejser sig op, for nærmest at kravle over mig.

Jeg har den seneste tid nægtet at rejse mig op fra gulvet med ham, men bliver siddende på gulvet og trøster ham. Der går ca 30 min med hysterisk gråd, og så finder han ro, nogle gange begynder han at lege, andre gange tænder jeg for fjernsynet som han er glad for...

Min dreng er ikke særlig nysgerrig på verden, kun fra min arm. Selvom jeg åbner skuffer i køkkenet, finder alverdens ting frem som min pung, ...

Annonce

... fjernbetjening, nøgler og tlf har det ingen interesse, han kravler direkte hen til mine ben og vil op.. Skal jeg være bekymret for hans udvikling?

Han kan også godt lege selv, især i weekenden når far er hjemme.. Kan det være en ide at jeg tager væk en hel weekend i håb om at han finder glæden ved at lege selv uden jeg kan forstyrre ham?

Har du nogle gode råd til legetøj som er godt til en 11 mdr baby? Vi har en puttekasse, bolde og bøger som han er glad for..

Al dette påvirker også vuggestuen. Vi er på 3 uges indkøring og han er fortsat ked af det meget af tiden dernede, og så nægter han at spise frokost. Jeg henter ham hver dag kl 12 så han kan komme hjem og spise. Pædagogerne er rigtig søde og siger han nok skal blive glad for stedet. Men mit hjerte bløder over at jeg d.27 starter job og M skal være i vuggestue 7 timer fire dage i ugen! Har du nogle råd til hvordan vi kan hjælpe vores søn til at finde sig bedre tilrette i livet?

Han har været en meget glad og udadvendt dreng. Men nu har et monster spist den dreng og han græder bare HELE DAGEN LANG og det stresser mig.. Far arbejder fortsat meget 6-17 hver dag, så vi er meget alene og det bliver mig der hver dag afl og henter..

Mange hilsner
en stresset mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Barselsorlov

I har begge ret til at holde barselsorlov, når I skal have et barn. Der er mange muligheder for at dele, forlænge eller udskyde orlovsperioder. De økonomiske vilkår for orloven afhænger af jeres jobsituation.

Hovedreglen er, at kvinder har ret til fire ugers barselorlov før fødslen og 14 uger efter fødslen. Mænd har ret til to ugers orlov i løbet af de første 14 uger. Herefter har I 32 ugers forældreorlov hver, som I frit kan fordele mellem jer. Det er dog kun i 32 uger af jeres...

Læs mere i Babylex

Kogt-vands-klude

Kogt vands klude er et gammelt husmoderråd til røde barnenumser.

Princippet er at man tager noget blødt bomuldsstof f.eks. stof fra et gammelt forvasket lagen og klipper nogle firkantede stykker, som passer til at lægge på barnets numse.

Stofstykkerne koges, afkøles og vrides og lægges på og mellem barnets baller, der hvor barnets hud synlig er generet af syren fra afføring og urin. Du kan gemme de kogte klude i en lille bøtte med lidt kogt vand, som du har stående...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Alleførst: Tusind tak for dit sidste svar - det er virkelig guld værd med professionelt svar og en "second opinion" :)

Med venlig hilsen
Natasha, mor til pige 4 måneder