Brev:
Dreng som er bange for mange ting + sengevæder
11. september 2017
Alder:
5 år, 6 mdr.
Dreng som er bange for mange ting + sengevæder
Hej Helen.
Du får lige et brev mere herfra. Min store dreng på 5 1/2 er en klog og skøn dreng. Han har længe været bange for at gå på toilettet selv, være alene i et rum, sove alene og lignende. Han kan blive bange for skorstene, motiver på håndklæder osv.
Vi bor i en hyggelig lejlighed som vi som forældre ikke opfatter som utryg. Vi er meget sammen alle 4 i familien. Specielt det med at han skal følges på toilettet som ligger lige op ad køkken/alrummet hvor vi mest opholder os har vi som forældre svært ved at forstå.
Han vil hellere holde sig end at spørge om vi vil gå med ham og ofte glemmer han også at han skal tisse og vi tænker at det er en kombination af at han ikke altid husker at han skal tisse og ikke vil gå derned alene.
Er det normalt for børn i den alder at det bliver så udtalt? I børnehaven hjælper de ham med at huske at gå derud, men der kan han selv gøre det.
Det sker ofte at han tisser i bukserne, 3-4 gange i ugen.
En anden ting er at han tisser meget i bleen om natten. Skal han vækkes og prøve at tisse om natten?
Venlig hilsen
A's mor