Så stor er jeg

22. august 2017

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Så stor er jeg

Hej Helen,

Min dejlige søn har lært "må vi se hvor stor du er?" og så rækker han begge arme op over hovedet og viser hvor stor han er. Det er jo rigtig dejligt og gør os virkelig glade. Han elsker legen og viser den til alle vi kender og møder på vores vej rundt.

Han vil rigtig gerne lege mens vi spiser, hvilket er fint med os - han hygger sig og er stolt over han har lært et lille tricks. Det er tydeligt han elsker at der er en form for kommunikation der lykkedes og som alle forstår. Så lang så godt.

Men nu har legen taget en drejning.
Når vi spiser leger han og viser hvor stor han er, men ...

Annonce

... han slutter ikke med at tage armene ned, men med at rive sig selv i håret.

Det ser ret komisk ud og ville jo være vældig sjovt, hvis det ikke var fordi han er smurt ind i det han selv spiser - eksempelvis leverpostej...

Kan vi gøre noget for at stoppe denne tendens - og gerne hurtigt? Jeg er ved at være lidt træt af mad i håret 5 gange om dagen. Eller er det bare at lade være med at reagere også vente?

Hvis, skal vi så ikke lege legen eller rose ham når han viser hvor stor han er? Vi synes jo det er hyggeligt og sjovt at han kan det - bare ikke maden ender i håret...

Med venlig hilsen
Kris

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Prævention - efter fødsel

Man kan godt blive gravid kort tid efter en fødsel - også selv om man ammer. Har I lyst til at genoptage jeres sexliv, er det derfor en god idé at finde en brugbar præventionsform.

Så længe du ammer, bør du ikke tage p-piller eller mini-piller, fordi østrogen nedsætter mælkeproduktionen, og fordi man endnu ikke kender langtidsvirkningerne, når medicinen går i modermælken.

I stedet kan det være en god idé at bruge kondom, også fordi det beskytter dig mod infektion....

Læs mere i Babylex

Lægeundersøgelser baby og børn

I Danmark er det fastlagt ved lov, at alle børn skal tilbydes forebyggende helbredsundersøgelser ved egen læge. Det anbefales at bestille tid hos lægen, når barnet er henholdsvis 5 uger, 3 mdr., 5 mdr., 1 år, 15 mdr., 2 år, 3 år, 4 år, 5 år og 12 år.

Undersøgelserne indeholder også vaccinationer og en samtale med lægen, hvor I taler om barnets trivsel, og om barnet udvikler sig som forventet. Lægen vil måle og veje barnet og her se, om barnet følger sin vækstkurve. Barnets...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Selvfølgelig har jeg en tilknyttet kommunal sundhedsplejerske, men jeg er super glad for mit medlemskab hos NetSundhedsplejerkse.dk, da der dukker mange spørgsmål op i løbet ugen med en lille ny og jeg kan kun anbefale det.

Camilla Martin