Brev:
Så stor er jeg
22. august 2017
Alder:
9 mdr.
Så stor er jeg
Hej Helen,
Min dejlige søn har lært "må vi se hvor stor du er?" og så rækker han begge arme op over hovedet og viser hvor stor han er. Det er jo rigtig dejligt og gør os virkelig glade. Han elsker legen og viser den til alle vi kender og møder på vores vej rundt.
Han vil rigtig gerne lege mens vi spiser, hvilket er fint med os - han hygger sig og er stolt over han har lært et lille tricks. Det er tydeligt han elsker at der er en form for kommunikation der lykkedes og som alle forstår. Så lang så godt.
Men nu har legen taget en drejning.
Når vi spiser leger han og viser hvor stor han er, men han slutter ikke med at tage armene ned, men med at rive sig selv i håret.
Det ser ret komisk ud og ville jo være vældig sjovt, hvis det ikke var fordi han er smurt ind i det han selv spiser - eksempelvis leverpostej...
Kan vi gøre noget for at stoppe denne tendens - og gerne hurtigt? Jeg er ved at være lidt træt af mad i håret 5 gange om dagen. Eller er det bare at lade være med at reagere også vente?
Hvis, skal vi så ikke lege legen eller rose ham når han viser hvor stor han er? Vi synes jo det er hyggeligt og sjovt at han kan det - bare ikke maden ender i håret...
Med venlig hilsen
Kris