Brev:
Overstimulering eller aktiv udvikling?
12. august 2017
Alder:
12 mdr.
Overstimulering eller aktiv udvikling?
Kæer Helen,
Jeg skriver til dig med følgende spørgsmål:
Jeg er hjemmegående med min datter, Ella, der lige er fyldt et år. Hun keder sig hurtigt og elsker, når hun kan være fysisk aktiv og opleve en masse. Er samtidig opmærksom på, at det kan være uhensigtsmæssigt at overstimulere hende. Tænker nogen gange på om det ville være godt for hende at lære at kede sig en lille smule ;)
Som det er lige nu, føles det som om det er godt med i hvert fald én aktivitet ud af huset om dagen. Kan tydeligt se på hende, når hun er træt eller mættet af indtryk og da passer det fint at give hende en lur. Men er det okay at tage ud hver dag - Fx på legestue, legeaftale, legeplads osv. Er det for meget program for hende, hvis jeg planlægger sociale aktiviteter for hende hver dag? Eller skal jeg bare holde øje med visse tegn på overstimulering. Og i så fald, hvilke?
Håber du kan hjælpe :)
Med venlig hilsen
Ellas mor