Sprog - 2 år, 2 mdr.

3. august 2017

Kategori:
Alder:
2 år, 2 mdr.

Sprog - 2 år, 2 mdr.

Kære Helen

Tak formen rigtig god brevkasse. Vi har før haft glæde af dine råd, og håber at du endnu engang kan hjælpe os på vej.

Vores dreng på 26 mdr. taler slet ikke med ord endnu. Det eneste ord han bruger er far.
Han forstår alt, og er rigtig god til at snakke med lyde, melodi og fagter. Vi læser masser af bøger, og det elsker han. Han er glad og kærlig, og en rigtig charmetrold.

Jeg har spurgt i vuggestuen, og de er ikke bekymrede da han forstår alt, og er så god ...

Annonce

... til at kommunikere. Det er vi naturligvis glade for, men burde der ikke være flere ord på? Eller er der bare nogle børn der holder igen, og så pludselig knækker koden og taler løs?
Det virker ikke til at han forsøger på at udtale ord....han taler bare sit eget lydsprog, som ofte er nemt at forstå. Han spiser godt, sover godt og der er fuld fart på

Hvad er dine tanker? Er der noget vi kan gøre for at anspore hans sproglige udvikling?

Mange venlige hilsner

B's mor og far

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

2. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Basker med armene

Hej Helen Er nød til at udtrykke en bekymring, som er kommet på det sidste....

Annonce

Viden om børn:

CE-mærket

Se efter CE-mærket når du køber legetøj

Legetøj skal være CE-mærket. Det er en sikkerhed for at legetøjet opfylder en række krav til sundhed, sikkerhed og miljø. CE-mærket er fælles for Europa og det er Forbrugerstyrelsen, Sikkerhedsstyrelsen og Miljøstyrelsen, der holder øje med at reglerne for CE-mærkning overholdes. Der foretages løbende stikprøvekontroller for at kontrollere at det legetøj, vi kan købe til vores børn, er i orden.

Du skal også være opmærksom på...

Læs mere i Babylex

Optøning af spædbarnsmad

Hvis du gerne vil have små portioner skemad klar i fryseren, så er det vigtigt at følge disse retningslinjer:

- Nedfrysning skal foregå hurtigt efter, at maden er tilberedt. Maden fryses ned i små bøtter eller poser, som er beregnet til frysning af (baby)mad.

- Maden kan opbevares en månedstid i fryseren, når temperaturen holdes på -18 grader eller derunder. Den begrænsede periode er fastsat for at sikre en god smag i maden.

- Mad som har været...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak igen for dine altid gode råd!! Herhjemme er du "Hende net-fidusen med de gode råd", som min mand kalder dig med stor veneration - hehe ;)

Hilsen familien fra Frederiksberg