Brev:
Separationsfase - eller?
22. juni 2017
Alder:
13 mdr.
Separationsfase - eller?
Hej Helen.
Det er lidt tid siden - men alt går bare så fint 😊
Oliver er nu 13 mdr. Han startede i vuggestue da han var 10 mdr og det er gået så fint. Ingen indkøringsproblemer og han har været meget glad for at være der fra dag 1.
Vi er nede på 1 flaske - den til natten, resten har han selv sagt fra over for i talt med den faste føde blev øget (start i vuggestue). Han svinger mellem 1 og 2 lure om dagen.
Han går ikke endnu men snakker som et vandfald og prøver at efterligne alt hvad vi siger.
Nå, men så lang så godt. Problemet eller udfordringen er hans "mor-syge". Der er ingen tvivl om at han er mors dreng. Og det er virkelig skønt at få så meget kærlighed 💙 Men han bliver også bare rigtig pylret i mit nærvær. Jeg kan således ikke få 5 skridt væk fra ham og så bryder hans verden sammen. Jeg prøver at tale med ham og sige jeg er bare ude i køknet osv - men han kravler grædende efter mig og vil op til mig. Far kan ikke bruges, det er kun mor når mor er hjemme. Han kan godt sidde og lege selv hvis jeg bare sidder i nærheden. Jeg tager ham selvfølgelig op hvis han græder og prøver at sætte ord på st jeg ikke går fra ham. Men er det forkert at tage ham op?
Når jeg aflevere ham i vuggestuen bliver han også meget ked, det starter faktisk allerede i bilen på vej derned - jeg prøver igen at tale med ham og viser ham alt hvad jeg kan at det bliver godt osv - men han er godt nok ked. Det går heldigvis hurtigst over siger de i pædagogerne og så er han glad hele dagen.
Er det mon seperationsfasen? Troede egentlig han ramte den omkring 7-8mdr alderen - men den kommer måske flere gange? Kan jeg gøre noget anderledes så han ikke er så pylret når jeg er hjemme (han er sjovt nok ikke pylret men bare glad når far er alene med ham) ? Jeg tænker måske det er en reaktion på hans start i vuggestue?
Jeg glæder mig til at høre fra dig.
Olivers mor