Separationsfase - eller?

22. juni 2017

Kategori:
Alder:
13 mdr.

Separationsfase - eller?

Hej Helen.

Det er lidt tid siden - men alt går bare så fint 😊

Oliver er nu 13 mdr. Han startede i vuggestue da han var 10 mdr og det er gået så fint. Ingen indkøringsproblemer og han har været meget glad for at være der fra dag 1.

Vi er nede på 1 flaske - den til natten, resten har han selv sagt fra over for i talt med den faste føde blev øget (start i vuggestue). Han svinger mellem 1 og 2 lure om dagen.
Han går ikke endnu men snakker som et vandfald og prøver at efterligne alt hvad vi siger.

Nå, men så lang så godt. Problemet eller udfordringen er hans "mor-syge". Der er ingen tvivl om at han er mors dreng. Og det er virkelig skønt at få så meget kærlighed 💙 Men han bliver også bare rigtig pylret i mit nærvær. Jeg kan således ikke få 5 skridt væk fra ham og så bryder hans verden sammen. Jeg prøver at tale med ham og sige jeg er bare ude i køknet osv - men han kravler grædende efter mig og vil op til mig. ...

Annonce

... Far kan ikke bruges, det er kun mor når mor er hjemme. Han kan godt sidde og lege selv hvis jeg bare sidder i nærheden. Jeg tager ham selvfølgelig op hvis han græder og prøver at sætte ord på st jeg ikke går fra ham. Men er det forkert at tage ham op?

Når jeg aflevere ham i vuggestuen bliver han også meget ked, det starter faktisk allerede i bilen på vej derned - jeg prøver igen at tale med ham og viser ham alt hvad jeg kan at det bliver godt osv - men han er godt nok ked. Det går heldigvis hurtigst over siger de i pædagogerne og så er han glad hele dagen.

Er det mon seperationsfasen? Troede egentlig han ramte den omkring 7-8mdr alderen - men den kommer måske flere gange? Kan jeg gøre noget anderledes så han ikke er så pylret når jeg er hjemme (han er sjovt nok ikke pylret men bare glad når far er alene med ham) ? Jeg tænker måske det er en reaktion på hans start i vuggestue?

Jeg glæder mig til at høre fra dig.

Olivers mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

2. januar 2024 | Kost og ernæring | 15 mdr.

Vitaminpiller til børn

Kære Helen Godt nytår :) Jeg har lige et par korte spørgsmål i dag....

Annonce

Viden om børn:

C-Vitamin

Vitamin C findes i frisk frugt, grøntsager og kartofler. Danske børns indtag af vitamin C er normal tilstrækkeligt og Sundhedsstyrelsen anbefaler derfor ikke ekstra tilskud af vitamin C til mature børn.

Præmature børn, dvs. børn født før 37 uge har mindre depoter af jern, vitaminer og mineraler end mature børn. Det gælder især for de fedtopløselige vitaminer A, D, E, K, men også for C-vitamin.

På neonatalafdelingerne vil det præmature barn få ekstra tilskud af...

Læs mere i Babylex

Feber

Børns temperatur kan stige pludseligt. Dette skyldes, at deres evne til at kunne regulere temperatur ikke er fuldt udviklet. Den normale temperatur ligger mellem 36,5 og 37,5 grader celsius. Det er normalt, at temperaturen er ½ grad højere om aftenen end om morgenen.

Når temperaturen stiger, og der er tale om feber, vil barnet fryse, være koldt og blegt. Når feberen har fundet sit leje, bliver barnet derimod varmt og får blussende røde kinder. Et barn der har feber, skal have...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Helen har på alle mulige måder været en super støtte for mig i de første fire måneder med min søn Lucas.

Camilla Martin