Brev:
Motorik og bevægelse - kan det gå for hurtigt
20. juni 2017
Alder:
2 mdr.
Motorik og bevægelse - kan det gå for hurtigt
Hej Helen
Min skønne datter på knap tre måneder vil frem i verden 😊
Hun har siden hun var fem uger holdt sit hoved helt selv uden støtte - det falder aldrig fremover eller til siden, og hun kan holde det i al den tid det sku være ( jeg sørger selvfølgelig for at begrænse det). Hun ligger flot på maven med strakt hals og skuer til alle sider. Når hun ligger på ryggen prøver hun konstant at komme op og sidde så hun næsten ligner en lille flitsbue. Hun kan selv trække sig op når hun ligger på ryggen og man holder hende om håndledene/i hånden. Og netop idag har hun for første gang vendt sig fra ryg til mave. Hun lå på ryggen, bøjede benene op, satte i bevægelse og så svup - så rullede hun lige så fint om på maven og lød derefter ganske triumferende mens hun pludrede 😊
Alt det er jo dejligt for en mor at se, men jeg er lidt usikker på om det rent faktisk kan gå for hurtigt motorisk for så lille et barn - kan hendes knogler og led holde til det og kan hendes hjerne følge med? Eller bør jeg stoppe op i den motoriske stimulation så hun ikke 'overpræsterer'for tidligt og dermed ikke kan følge med.
Med venlig hilsen
den glade mor