Mor- og far syg/ trivsel

26. maj 2017

Kategori:
Alder:
13 mdr.

Mor- og far syg/ trivsel

Kære Helen

Et lille brev fra mig igen.

Vores dreng er startet i vuggestue d. 1.2 og opstarten gik over al forventning - han havde hverken tid til at sige farvel eller blive hentet. Dette har ændret sig nu.

Når jeg afleverer ham vil han ikke give slip på mig, han græder meget og jeg har fået at vide af vuggestuen at jeg ikke skal trække det ud men sige farvel og gå? Er det rigtigt?

Jeg ringer så til vuggestuen og de siger 5 min efter har han det så fint, og han får så mange rosende ord med på vejen.

Dette er samme oplevelse også når han skal passes hos bedsteforældre, nogen gange når far endda sidder med ham og jeg går så græder han, og når jeg er væk fra rummet fungerer han fint. Hvorfor har jeg den påvirkning?

Det er det samme når jeg kommer hjem fra arb, ham og far har mega hygget og når jeg ...

Annonce

... træder ind ad døren er han virkelig pjevs og vil kun mig. Jeg tænker det er savn, men i den sidste halvanden måned har det været sådan og jeg ved ikke hvordan jeg kan give ham ordentlig ro/glæde når jeg kommer hjem.

Vi afleverer ham mellem 8 -830 i vuggestuen og henter ham mellem 16-1630, og der er dage hvor han bliver hentet før især af bedsteforældre.

Min dårlige samvittighed vokser - jeg og min mand arbejder fuldtid, og jeg ved ikke hvor vi skulle kunne skære ned på vores arbejdstid, eller vi må jo gøre det hvis nødvendigt, men er der alternativer til at give ham roen? Er det fordi han er for lang tid i vuggestuen?

Helen, mit spørgsmål går nok allermest på at han virkelig ikke vil andre end mig, og han er så tit ulykkelig, ja bare at jeg går på toilettet. Hvordan kan jeg hjælpe ham til at blive glad?

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

Annonce

Viden om børn:

Allergi børn

Børn fødes ikke med allergi, men alle børn kan få allergi, og det er vigtigt at forebygge allergi i hverdagen.

Allergi er ofte en arvelig sygdom, som tit knytter sig til astma, høfeber, børneeksem og fødevareallergi. Hvis forældre eller søskende har allergi eller har haft behandlingskrævende allergi, så vil risikoen for, at et nyt lille barn også får allergi være større. Men selvom I ikke har allergi i familien, vil der være 5-10% risiko for, at jeres barn udvikler allergi.

Læs mere i Babylex

Tidlig født

Når børn bliver født før termintidspunktet taler man om for tidlig fødsel. En graviditet varer normalt ca 40 uger.

Børn der er født mellem uge 33 og uge 37, betegnes ofte "moderat tidlig født". Disse børn er altså født mellem 3-8 uger for tidligt.

Børn der er født mellem uge 29 og uge 32, betegnes normalt som "meget tidligt født". Disse børn er født mellem 9-12 uger for tidligt.

Børn der er født før uge 29, betegnes normalt som "extremt tidligt...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for en virkelig god brevkasse/side. Du gør et fantastisk stykke arbejde.

Kærligste Hilsener
Mia, gravid med sit første barn.