Brev:
Mor- og far syg/ trivsel
26. maj 2017
Alder:
13 mdr.
Mor- og far syg/ trivsel
Kære Helen
Et lille brev fra mig igen.
Vores dreng er startet i vuggestue d. 1.2 og opstarten gik over al forventning - han havde hverken tid til at sige farvel eller blive hentet. Dette har ændret sig nu.
Når jeg afleverer ham vil han ikke give slip på mig, han græder meget og jeg har fået at vide af vuggestuen at jeg ikke skal trække det ud men sige farvel og gå? Er det rigtigt?
Jeg ringer så til vuggestuen og de siger 5 min efter har han det så fint, og han får så mange rosende ord med på vejen.
Dette er samme oplevelse også når han skal passes hos bedsteforældre, nogen gange når far endda sidder med ham og jeg går så græder han, og når jeg er væk fra rummet fungerer han fint. Hvorfor har jeg den påvirkning?
Det er det samme når jeg kommer hjem fra arb, ham og far har mega hygget og når jeg træder ind ad døren er han virkelig pjevs og vil kun mig. Jeg tænker det er savn, men i den sidste halvanden måned har det været sådan og jeg ved ikke hvordan jeg kan give ham ordentlig ro/glæde når jeg kommer hjem.
Vi afleverer ham mellem 8 -830 i vuggestuen og henter ham mellem 16-1630, og der er dage hvor han bliver hentet før især af bedsteforældre.
Min dårlige samvittighed vokser - jeg og min mand arbejder fuldtid, og jeg ved ikke hvor vi skulle kunne skære ned på vores arbejdstid, eller vi må jo gøre det hvis nødvendigt, men er der alternativer til at give ham roen? Er det fordi han er for lang tid i vuggestuen?
Helen, mit spørgsmål går nok allermest på at han virkelig ikke vil andre end mig, og han er så tit ulykkelig, ja bare at jeg går på toilettet. Hvordan kan jeg hjælpe ham til at blive glad?
Hilsen