Leg med baby

24. maj 2017

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Leg med baby

Hej Helen.

Tak for en god brevkasse :)

Jeg er interesseret i at høre, hvordan jeg bedst muligt kan lege med min datter på 15 uger og styrke hendes udvikling.
Allerede da hun var 2 måneder trillede hun fra mave til ryg og er rigtig god til at holde sit hovede når hun ligger på maven. Hun er også begyndt at tage bevidst fat i legetøjet og proppe det i munden.

Når vi leger nu her foregår det på forskellige måder:

- Ligge på ryggen på legetæppet og lege med det legetøj der hænger. Hun er god til at tage fat i det og tage det i munden. Jeg har også noget løst legetøj, som jeg giver hende og prøver at motivere hende til at vende sig fra ryg til mave.

- Lege flyvemaskine hvor hun flyver rundt over mit hoved.

- Sidde i sofaen uden legetøj og synge sanglege ...

Annonce

... og "prutte" på maven.

- Ligge på maven og prøve at få hende til at række ud efter legetøjet foran hende. Hun er dog ikke begyndt at holde i legetøjet når hun ligger på maven. Hun ligger tit og strækker arme og ben ud til siden. Bliver stiv som et bræt. Hvorfor gør hun det?

Det er som om, at hun prøver at komme fremad når hun ligger på maven. Hendes ben bøjer og armene kører frem og tilbage - det ligner kravletegn 😂 .. Efter noget tid bliver hun dog sur,
fordi hun ikke kommer nogen vegne.

Lige for tiden er hun begyndt at lægge hovedet fladt ned, når hun ligger på maven - som om hun er træt eller ikke gider. Det plejer hun ikke. Hun plejer at være meget nysgerrig og kigge ivrigt rundt.

Jeg glæder mig til at høre, hvilke råd du kan give mig.

Hilsen Jeanne

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Fed creme til børneeksem

Har dit barn børneeksem, er det vigtigt med en god hudpleje - og fedtcremer med en høj fedtprocent forebygger hudeksem. Hudpleje er vigtigt året rundt, men især i vinterperioden, hvor den kolde luft udtørrer huden ekstra meget, er det ekstra vigtigt med en god creme.

Til både behandling og forebyggelse af børneeksem, er det vigtigt at vælge fed creme fremfor lotion. En lotion indeholder meget vand og fordamper derfor hurtigt fra huden, og giver derfor ikke huden den nødvendige...

Læs mere i Babylex

Forkølelse

Hvis det lille barn er forkølet, kan han/hun få besvær med at spise, da det er svært at få vejret ordentligt igennem næsen. Det betyder også, at barnet kan have svært ved at sove.

Her er et par gode råd:

- Hæv hovedenden, der hvor barnet sover, med et par bøger eller et sammenrullet håndklæde under madrassen

- Brug lidt modermælk eller saltvand som næsedråber. Dryp det direkte ned i næsen. Du kan evt. bruge en lille ske eller en pipette. Saltvand og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Jeg havde i en periode lidt problemer med at amme og var egentlig ved at smide håndklædet i ringen, men Helen sagde de rigtig ting som gjorde at jeg fortsatte og det er jeg rigtig glad for i dag ...

Camilla Martin