Brev:
Leg med baby
24. maj 2017
Alder:
4 mdr.
Leg med baby
Hej Helen.
Tak for en god brevkasse :)
Jeg er interesseret i at høre, hvordan jeg bedst muligt kan lege med min datter på 15 uger og styrke hendes udvikling.
Allerede da hun var 2 måneder trillede hun fra mave til ryg og er rigtig god til at holde sit hovede når hun ligger på maven. Hun er også begyndt at tage bevidst fat i legetøjet og proppe det i munden.
Når vi leger nu her foregår det på forskellige måder:
- Ligge på ryggen på legetæppet og lege med det legetøj der hænger. Hun er god til at tage fat i det og tage det i munden. Jeg har også noget løst legetøj, som jeg giver hende og prøver at motivere hende til at vende sig fra ryg til mave.
- Lege flyvemaskine hvor hun flyver rundt over mit hoved.
- Sidde i sofaen uden legetøj og synge sanglege og "prutte" på maven.
- Ligge på maven og prøve at få hende til at række ud efter legetøjet foran hende. Hun er dog ikke begyndt at holde i legetøjet når hun ligger på maven. Hun ligger tit og strækker arme og ben ud til siden. Bliver stiv som et bræt. Hvorfor gør hun det?
Det er som om, at hun prøver at komme fremad når hun ligger på maven. Hendes ben bøjer og armene kører frem og tilbage - det ligner kravletegn 😂 .. Efter noget tid bliver hun dog sur,
fordi hun ikke kommer nogen vegne.
Lige for tiden er hun begyndt at lægge hovedet fladt ned, når hun ligger på maven - som om hun er træt eller ikke gider. Det plejer hun ikke. Hun plejer at være meget nysgerrig og kigge ivrigt rundt.
Jeg glæder mig til at høre, hvilke råd du kan give mig.
Hilsen Jeanne