Brev:
Langvarig øjenkontakt
15. maj 2017
Alder:
2 mdr.
Langvarig øjenkontakt
Kære dig.
Vil gerne sige tak for at du har skabt et frirum for et sted jeg kan stille mærkelige spørgsmål.
Har en dreng som får utrolig meget ros alle vejne for at være god og nem. Hvilket han også er.
Alligevel er jeg forsat bekymret forbi jeg syntes han øjne er svære at fange for mig. Jeg kan sagens periodevis have lang og god øjenkontakt med ham, og får også både smil og grin af ham.
Men syntes stadig hans øjne søger meget væk fra mig, til ting rundt omkring.
Jeg kan nogengange have gået og kæmpet timer for langvarig øjenkontakt, også kommer min mor ind af døren, og får det med det samme.
Er det normalt.?..
Er ikke i tvivl om han er tryg ved mig, og kan sagens både trøste og få ham til at falde i søvn i mine arme. Men bekymre mig bare stadig om øjenkontakten. Ingen ser hvad jeg ser og syntes alle jeg er lidt pjattet.
Min mor siger ofte at han følger mig med øjnene når de f.eks sidder sammen, men jeg ser det bare ikke når jeg går alene med ham.
Vi har ingen anmærkninger fået, hverken fra spl. Eller sundhedsplejersken.