Brev:
Separationsfase 7 måneder?
30. april 2017
Alder:
7 mdr.
Separationsfase 7 måneder?
Hej Helen
Jeg har lige endnu et spørgsmål om vores lille dreng, som jeg tror er i en begyndende separationsfase. Ift. hvad jeg kan læse mig til kommer det normalt først lidt senere, men jeg tror han er tyvstartet.
Han græder som en pisket så snart man lægger ham fra sig, også nogle gange hvis man bare vil pusle ham og altså hele tiden har øjenkontakt med ham og er tæt på og snakker til ham. Han har altid gerne villet ligge og lege selv og elsker normalt at ligge på maven og sprælle og undersøge ting. Han er dog stadig ret nysgerrig overfor fremmede. Vi kører en del i offentlig transport og er ofte på legeplads eller på cafe, og han er meget kontaktsøgende over for både mænd og kvinder, unge og gamle, og elsker især børn i alle aldre.
Vi prøver en kombination af at have ham meget hos os, enten i favn, på skød eller i vikle, for at give ham nærhed og tryghed, samt at ligge ved siden af ham på gulvet, så han kan lege og undersøge ting mens vi fx læser en bog, så han stadig har lidt "alenetid", men blot hvor vi er meget tæt på. Indtil videre er det både mig og hans far, og så længe en af os er tæt på er han glad. Er der andet vi kan gøre, eller er det bare at væbne sig med tålmodighed?
På forhånd tak