Brev:
Baby første ord og tale
29. marts 2017
Alder:
10 mdr.
Baby første ord og tale
Hej Helen
Min søn er nu 10,5 mdr gammel, i følge din bog om barnets udvikling kan jeg læse at han faktisk burde sige små ord allerede fra 8 - 9 måneders alderen. Men det gør min søn ikke og det bekymre mig, da han snart er 1 år gammel.
Motorisk virker han helt fin, han kravler, står ved møblerne, går langs møblerne og er meget aktiv i løbet af dagen.
Han pludre meget og siger lyde men ikke ord, dem er der intet af.
En ting som jeg har tænkt over længe er om det skader vores søns sproglige udvikling at jeg taler dansk med ham og far taler kurdisk og en smule dansk med vores søn?
Og kan det være at vi ikke taler nok til ham/med ham?
Har du nogle gode råd ideer til hvordan jeg støtter ham i sproget bedst muligt?
På forhånd tak.