Brev:
Bleskift, hvordan gør vi det til en hyggestund?
28. januar 2017
Alder:
8 mdr.
Bleskift, hvordan gør vi det til en hyggestund?
Hej Helen.
Jeg har en dreng som virkelig hader at få skiftet ble, at få tøj på - og af, og faktisk alt hvad der hører til pusletid. Det har stået på siden han var 3.5 måned gammel (da han lærte at rulle fra ryg til mave). Og selvom det var lidt irriterende dengang, så gjorde det ikke mere end at jeg købte buksebleer til ham og lærte at klæde ham på "bagvendt".
Da vi nåede 5 måneder, og der kom mere gang i ham (sidde og kravle), begyndte det at blive et problem. For det er rimelig svært at trække buksebleer på et barn der sidder på sin numse. Så jeg begyndte at lægge ham på ryggen igen - hvilket så afgjort ikke var populært. Faktisk er det siden da blevet til et kæmpe skrigeri og nærmest en magtkamp, hver gang jeg skal skifte ble, give tøj på, tage tøj af etc.
Hvordan gør vi det til en hyggestund igen?
Det skal siges, at vi ikke har puslet på puslebordet siden han var 4 mdr gammel, dels fordi han rullede rundt i tide og utide og dels fordi han fik noget svamp i mellem ballerne, så jeg gerne ville give ham mulighed for at kravle rundt uden ble på.
Og til slut må jeg nok også tilføje, at han heller ikke just er fan af at ligge i barnevognen eller sidde i sin autostol.
Hilsen