Brev:
Falder tit
21. januar 2017
Alder:
9 mdr.
Falder tit
Kære Helen,
Vi har tidligere haft glæde af dine svar i forbindelse med amning af vores dreng. Der kommer nok et lidt længere spørgsmål om søvn og mad om nogle dage, men først et hurtigt et om fald.
Vores dreng er en virkelig aktiv dreng på nu 9 måneder, der tidligt har møvet sig frem og nu også kravler og står op af alt han kan komme i nærheden af. Udfordringen er, at han stadig kun er ved at lære at sætte sig og kæmper med balancen, så han falder/vælter ret meget. Ofte fordi han gerne vil fx have fat i noget særligt eller hvis han glider på gulvet eller forsøger at vende sig om, hvis han hører noget andet spændende bag sig. Han er god til at give lyd, hvis han gerne vil have en hånd til at komme ned, men nogle dage falder han alligevel flere gange om dagen. Ofte når jeg at tage lidt fra eller gribe ham, men nogle gange når jeg det ikke. Så han er desværre flere gange faldet så lang han er - særligt bagover. Det lyder voldsomt og han græder også, men er ret hurtigt videre og i gang igen. Jeg er bare så nervøs for at han skal få hjernerystelse og komme rigtigt til skade.
Jeg holder øje med om han virker påvirket eller lader til at få kvalme og lignende, men er det rigtigt, at det bare er det, man kan gøre? I virkeligheden burde man jo vække ham i løbet af natten, når han har slået hovedet, men det kan man jo ikke gøre hver nat:-)
Vi forsøger at skærme med tæpper på gulvet, men han er som sagt overalt, så det er svært at skærme det hele. Lige nu er jeg faktisk helt tæt ved ham næsten hele tiden, men det tager jo kun et splitsekund at falde og han er så hurtig! Vi træner ham meget i at sætte sig ned, men er der andet vi kan gøre? Kan man træne ham i at fx vende sig, når han falder, så armene evt kunne tage lidt mere fra? Vi har forsøgt med nogle sutsko med skridsikre såler, men de falder relativt hurtigt af desværre. Eller er det bare sådan det er i denne periode?
Ser frem til at høre dine tanker!