Dreng på 2,5 år siger han er en pige

17. januar 2017

Kategori:
Alder:
2 år, 7 mdr.

Dreng på 2,5 år siger han er en pige

Kære Helen,

Jeg har en meget glad dreng på 2,5 år. Han er utrolig harmonisk og glad, og trives generelt rigtig godt, både hjemme og i hans vuggestue.

Han er lige som et barn skal være, fuld at krudt i numsen, i godt humør, bliver frustreret når tingene ikke lige går efter hans hoved, men blir rigtig hurtigt god og glad igen.

Vi har dog henover det halve års tid bemærket at når man spørg ham, om han er en dreng eller pige, så svarer han altid at han er en pige. Kun en, måske to gange, har han sagt dreng.
Vi undrer os jo lidt, og er meget i tvivl om han allerede nu kan have et ønske om at være en pige, eller om det er for tidligt..

Vi er generelt helt ligeglade med hvilket køn han ønsker at være, vi ønsker blot at støtte ...

Annonce

... ham i det som er rigtigt for ham - men jeg synes det er svært at vide hvor langt vi skal gå i den støtte, vil jo ikke sætte ham i en situation han ikke kan overskue.

Han begynder indimellem at ville ha kjole på, men vil ikke sende ham afsted i det, hvis han skulle fortryde og føle sig ved siden af, i løbet af dagen.

Generelt finder han stor glæde ved de samme ting som mig, når der skal sættes hår og lægges make-up står han altid klar og hjælper og skal også selv ha noget på.

Hvor langt skal vi gå i vores støtte og opbakning i det her?? Og kan dette allerede være et tegn på at han ikke føler sig tilrette i det køn han er født med, eller er det for tidligt at afgøre??

Ser frem til at læse dit svar.

Mange hilsner
Christina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

Annonce

Viden om børn:

Barneseng

Når man skal vælge seng til sit barn er der visse ting, man kan gå efter. Noget af det vigtigste er at sengen er sikkerhedsmæssigt i orden.

Forbrugerrådet tester jævnligt de børnesenge som er på markedet og her ser man bl.a. på at sengen skal kunne tåle at blive slået, banket på og hevet i. Sengene bliver tjekket for at barnet ikke kan få fingrene i klemme og at tremmeafstanden er korrekt, så barnet ikke kan komme i klemme med sit hoved og sidde fast i sengen.

Den...

Læs mere i Babylex

Strækmærker

Under graviditeten oplever mange kvinder at de får strækmærker i takt med at maven vokser.

Har man først fået strækmærker forsvinder de ikke igen, men de bliver som regel næsten usynlige indtil en næste graviditet.

Mærkerne skyldes bristninger i underhuden. De kommer både fordi at maven vokser, men også fordi der sker nogle hormonelle forandringer. De kommer ofte på maven, lårene, brysterne, ballerne og/eller armene, og i starten ses de ofte som rosa eller blålige...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Der er ingen tvivl om at Helen er en sundhedsplejerske med hjertet på rette sted og det betyder meget for mig i perioder hvor jeg har været usikker på nogle ting.

Camilla Martin