Brev:
Dreng på 2,5 år siger han er en pige
17. januar 2017
Alder:
2 år, 7 mdr.
Dreng på 2,5 år siger han er en pige
Kære Helen,
Jeg har en meget glad dreng på 2,5 år. Han er utrolig harmonisk og glad, og trives generelt rigtig godt, både hjemme og i hans vuggestue.
Han er lige som et barn skal være, fuld at krudt i numsen, i godt humør, bliver frustreret når tingene ikke lige går efter hans hoved, men blir rigtig hurtigt god og glad igen.
Vi har dog henover det halve års tid bemærket at når man spørg ham, om han er en dreng eller pige, så svarer han altid at han er en pige. Kun en, måske to gange, har han sagt dreng.
Vi undrer os jo lidt, og er meget i tvivl om han allerede nu kan have et ønske om at være en pige, eller om det er for tidligt..
Vi er generelt helt ligeglade med hvilket køn han ønsker at være, vi ønsker blot at støtte ham i det som er rigtigt for ham - men jeg synes det er svært at vide hvor langt vi skal gå i den støtte, vil jo ikke sætte ham i en situation han ikke kan overskue.
Han begynder indimellem at ville ha kjole på, men vil ikke sende ham afsted i det, hvis han skulle fortryde og føle sig ved siden af, i løbet af dagen.
Generelt finder han stor glæde ved de samme ting som mig, når der skal sættes hår og lægges make-up står han altid klar og hjælper og skal også selv ha noget på.
Hvor langt skal vi gå i vores støtte og opbakning i det her?? Og kan dette allerede være et tegn på at han ikke føler sig tilrette i det køn han er født med, eller er det for tidligt at afgøre??
Ser frem til at læse dit svar.
Mange hilsner
Christina