Min datter slår de andre i dagplejen

13. december 2016

Kategori:
Alder:
17 mdr.

Min datter slår de andre i dagplejen

Hej Helen :)

Jeg har et spørgsmål mere til dig.

Vores datter på 17,5 mdr slår desværre de andre i dagplejen, og sys hun slår meget.
Det har stået på i ca 2 mdr.

Hun bliver afleveret om morgenen omkring kl. 8.45 da hun i en lang periode har sovet til kl 7.45 om morgenen og da vi har muligheden for at lade hende sove og ikke vække hende har vi gjort det. Så der er ikke meget og lang tid med en masse morgenhygge herhjemme inden vi kører om morgenen.

Så hun er oftest den sidste der kommer og så går hun ofte ind og slår en eller flere af de andre børn i hovedet. Jeg kan ikke finde ud af hvorfor, om det er fordi hun ikke kan overskue der er 'så mange' når hun kommer i dagpleje eller hvad hun prøver at fortælle. ...

Annonce

...

Den sidste uge har hun vågnet 6.30 så der har vi i samråd med vores dagplejer prøvet at komme en time før med hende om morgenen for at se om det hjalp at hun ikke var den sidste der kom, og det gjorde det tildels. 2 morgener havde hun dagplejemoren for sig selv i 30 min inden de andre kom og der slog hun ikke. Det gjorde hun heller ikke selvom der var kommet 1 enkelt barn.

Men i dag kom der 3 på en gang og de andre 2 børn var allerede kommet og der slog hun også. Hun har gjort det så meget at nogle af de andre børn siger av når hun kommer ind i rummet :'( og jeg sys det er frustrerende da jeg ved hun prøver at udtrykke noget.

Hvordan kan vi hjælpe hende bedst og finde ud af hvad det er hun vil?

Venlig hilsen
Line

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

Annonce

Viden om børn:

Moderkage

Moderkagen forsynet barnet med næring, imens det ligger inde i livmoderen. Når fødslen er forbi, og navlestrengen er klippet over, så skal moderkagen fødes.

Hos nogle kvinder kommer den helt af sig selv, hos andre skal man presse lidt for at få den ud. Det kan ske, at moderkagen ikke kan komme ud på normal vis og derfor må kvinden bedøves, og den må fjernes af en læge. Bedøvelse er nødvendigt, for hvis kvinden var vågen, ville det gøre meget ondt.

Når moderkagen...

Læs mere i Babylex

Selleri

Fra 6 mdr´s alderen vil mange børn nyde at spise flere rodfrugter, da de smager af noget. Selleri er en rodfrugt.

Rodfugter har en naturlig sødme og denne kommer især frem, hvis rodfrugterne bages i ovnen. Du kan lave mos af rodfrugter og du kan også give dit barn større stykker af bagte rodfrugter, som det selv kan spise - rodfrugter er vigtige som en varieret del af både din og barnets kost.

Du skal dog være opmærksom på at selleri indeholder nitrat og det bør...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusinde tak for dit fantastiske svar til vores lille familie sidst. Det hjalp virkelig på natten at give ham en fast rytme i dagstimerne.

Tak fra Hannibals mor