Brev:
Min datter slår de andre i dagplejen
13. december 2016
Alder:
17 mdr.
Min datter slår de andre i dagplejen
Hej Helen :)
Jeg har et spørgsmål mere til dig.
Vores datter på 17,5 mdr slår desværre de andre i dagplejen, og sys hun slår meget.
Det har stået på i ca 2 mdr.
Hun bliver afleveret om morgenen omkring kl. 8.45 da hun i en lang periode har sovet til kl 7.45 om morgenen og da vi har muligheden for at lade hende sove og ikke vække hende har vi gjort det. Så der er ikke meget og lang tid med en masse morgenhygge herhjemme inden vi kører om morgenen.
Så hun er oftest den sidste der kommer og så går hun ofte ind og slår en eller flere af de andre børn i hovedet. Jeg kan ikke finde ud af hvorfor, om det er fordi hun ikke kan overskue der er 'så mange' når hun kommer i dagpleje eller hvad hun prøver at fortælle. ...
...
Den sidste uge har hun vågnet 6.30 så der har vi i samråd med vores dagplejer prøvet at komme en time før med hende om morgenen for at se om det hjalp at hun ikke var den sidste der kom, og det gjorde det tildels. 2 morgener havde hun dagplejemoren for sig selv i 30 min inden de andre kom og der slog hun ikke. Det gjorde hun heller ikke selvom der var kommet 1 enkelt barn.
Men i dag kom der 3 på en gang og de andre 2 børn var allerede kommet og der slog hun også. Hun har gjort det så meget at nogle af de andre børn siger av når hun kommer ind i rummet :'( og jeg sys det er frustrerende da jeg ved hun prøver at udtrykke noget.
Hvordan kan vi hjælpe hende bedst og finde ud af hvad det er hun vil?
Venlig hilsen
Line