Gråd - 6 mdr.

4. november 2016

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Gråd - 6 mdr.

Hej Helen

Så er jeg tilbage.

Min søn runder 7 mdr. d. 18 November. Indenfor den sidste måned synes jeg der er kommet mere gråd i min søns dagligdag. Han har ligeledes været syg indenfor den sidste uge, og det fortsat med lidt forkølelse.

Men mit spørgsmål går på at der er kommet mere gråd ind i vores dagligdag.

Vi starter morgenen 6.30 og efter sit første måltid plejer han at ligge på sit legetæppe og hygge, men det går ikke mere. Han kigger på det som om han vil derned og når jeg ligger ham bliver han ked. Hvis jeg får ham til ro og gå, begynder han langsomt at pludre, men når jeg nærmer mig er det som om at han starter igen. Tager jeg ham op, så stopper det.

Han har aldrig kunne lide at få tøj på, men synes at gråden er blevet værre på det sidste, prøver at gøre pusletiden sjov men intet virker.

Når vi spiser, hvis maden ikke ...

Annonce

... går hurtigt nok eller vi skal "vaske"ham med en klud efter han har spist sætter han også i gråd.

Generelt vil han ikke ligge alene mere, samt han virker meget "irritabel", hvad jeg har observeret er det slemmest om formiddagen.

Vores dag er således:

05.00 sidste amning

06.30 En kop vand og lidt frugt stænger ( han vil ikke spise morgenmad her)

08.00 Grød og frugtmos, kop vand

LUR ( Ammer)

11.00 Grøntsagsmos og Stænger, kop vand

LUR ( Ammer)

14.00 Frugtmos og stænger

LUR ( hvis han har brug for det)

1800 Aftensmad

19-1930 Godnat

Mine tanker er:

1. Er han for træt om morgenen?
2. Jeg ved han stadig er sløj, men det stod også på inden?
3. Han vil ikke amme så meget mere, kun inden lure og og om natten
4. Er der noget jeg overser ift hans behov?

Hvad kan dette betyde søde Helen?

Med venlig hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Donorhjælp

Hvis man ikke kan blive gravid på almindeligvis, så kan man benytte sig af en donor. Og i Danmark er der to muligheder:

1. Donor med sæd:
Kvinder der ikke har nogen mandling partner eller hvor den mandlige partners sædkvalitet ikke kan anvendes til befrugtning, har mulighed for at blive gravide med en sæddoner.

Sæddonation kan både være anonym og åben. På lægeklinikker vil den normalt være anonym, hvor man kan få åbne donorer på jordemoderklinikker.

Læs mere i Babylex

Babymassage

Babymassage er en systematisk blød og blid form for massage, som oprindeligt stammer fra Indien. Nogle børn nyder at få babymassage, hvor andre børn ikke bryder sig særlig meget om det.

De fleste forældre vil, uden at tænke over det, naturligt have lyst til at kærtegne og berøre deres lille barn. Følg din egen lyst til hvad du og barnet godt kan lide. Børn har bedst af at blive rørt på en måde, hvor det er barnets reaktioner og signaler der er styrende.

Børn har...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Mange tak for dit gode svar - vi har nu fulgt dine anvisninger og det var en overraskende nem proces - 2 nætter tog det af vænne flasken fra vores datter og nu spiser hun som aldrig før - TUSIND TAK for dit lille skub.

Mange hilsener
Vibeke, mor til pige på 21 måneder