Brev:
Farvel til sutten - 3 år, 3 mdr.
27. oktober 2016
Alder:
3 år, 3 mdr.
Farvel til sutten - 3 år, 3 mdr.
Kære Helen.
Vores dejlige store pige på snart 3 1/2 bruger stadig sut. Dog primært eftermiddag / aften og om natten. Hun har en lille smule suttebid, og så synes vi bare, at hun er ved at være for stor til den.
Hun er glad for at kunne sidde med den i bilen på vej hjem fra børnehave og inden aftensmaden, hvor hun godt kan være lidt flad. Og så får hun den typisk igen umiddelbart inden, hun kommer i seng. Hun finder den typisk selv i løbet af natten. Men ikke altid - og vi ville jo også gerne slippe for vågne timer midt på natten, fordi sutten er forsvundet.
Men, på den anden side blev hun storesøster for 2 1/2 mån siden. Og selvom hun har tacklet det virkelig flot og er meget glad for sin lillebror, så kan vi godt mærke, at hun er frustreret og stadig er ved at vænne sig til den nye konstellation. Hun bliver eksempelvis rigtig ærgerlig og slår og sparker, hvis det ikke er mor, der skal putte, og hun kan også blive meget ked af det, når jeg er optaget med lillebror.
Så, synes du, vi skal vente en måned mere, inden vi stopper med sutten?
Og synes du, vi skal gøre det gradvist, sådan at hun gerne må få sutten når hun skal sove og først derefter helt skal sige farvel?
Hun bruger den, som sagt, slet ikke i løbet af dagen hverken hjemme eller i børnehaven.
Skal vi bare nyde, at hun bruger den så relativt lidt, eller skal vi udnytte situationen og skynde os at komme helt af med den?
På forhånd mange tak.
Kærlig hilsen
Skattepigens mor