Farvel til sutten - 3 år, 3 mdr.

27. oktober 2016

Kategori:
Alder:
3 år, 3 mdr.

Farvel til sutten - 3 år, 3 mdr.

Kære Helen.

Vores dejlige store pige på snart 3 1/2 bruger stadig sut. Dog primært eftermiddag / aften og om natten. Hun har en lille smule suttebid, og så synes vi bare, at hun er ved at være for stor til den.

Hun er glad for at kunne sidde med den i bilen på vej hjem fra børnehave og inden aftensmaden, hvor hun godt kan være lidt flad. Og så får hun den typisk igen umiddelbart inden, hun kommer i seng. Hun finder den typisk selv i løbet af natten. Men ikke altid - og vi ville jo også gerne slippe for vågne timer midt på natten, fordi sutten er forsvundet.

Men, på den anden side blev hun storesøster for 2 1/2 mån siden. Og selvom hun har tacklet det virkelig flot og er meget glad for sin lillebror, så kan vi godt ...

Annonce

... mærke, at hun er frustreret og stadig er ved at vænne sig til den nye konstellation. Hun bliver eksempelvis rigtig ærgerlig og slår og sparker, hvis det ikke er mor, der skal putte, og hun kan også blive meget ked af det, når jeg er optaget med lillebror.

Så, synes du, vi skal vente en måned mere, inden vi stopper med sutten?
Og synes du, vi skal gøre det gradvist, sådan at hun gerne må få sutten når hun skal sove og først derefter helt skal sige farvel?

Hun bruger den, som sagt, slet ikke i løbet af dagen hverken hjemme eller i børnehaven.
Skal vi bare nyde, at hun bruger den så relativt lidt, eller skal vi udnytte situationen og skynde os at komme helt af med den?

På forhånd mange tak.

Kærlig hilsen
Skattepigens mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

Annonce

Viden om børn:

Stamceller

Vores krop er bygget op af celler og Stamceller er oprindelige celler, hvorfra kroppens andre celler udvikler sig. Stamceller findes i det tidlige fosteranlæg, i navlestrengsblod hos nyfødte og i knoglemarven. Man kan sige at stamceller er en umoden celle, der i princippet kan udvikle sig til en hvilken som helst celle i kroppen.

Der forskes i at kunne udnytte stamceller fra fostre, da fosterstamceller kan være et vigtigt led i at helbrede mange forskellige sygdomme.

Læs mere i Babylex

Strømper

Strømper skal passe til barnets fod og gerne være en lille smule længere.

Til de spæde børn, kan man købe frotté strømper som er dejligt bløde og med næsten ingen elastik og dermed ikke noget, som strammer.

Strømper kan være af uld, bomuld eller af et blandingsprodukt og det kan være en god idé at medtænke, hvad materiale du vælger at købe strømper i. Til børn der sveder meget, kan uld være en fordel. Det samme gælder om vinteren, hvis dit barn f.eks. skal have...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Fantastisk hjemmeside, fantastiske bøger og fantastiske meninger!

Kærlig hilsen
Mor til Elias, 7 måneder.