Dreng på 4 år vil hjem nogen gange

21. oktober 2016

Kategori:
Alder:
3 år, 10 mdr.

Dreng på 4 år vil hjem nogen gange

Hej kaereste Helen.

Mange tak for alle dine boeger og alle dine svar. Vi bruger meget meget dine raad og tager dine svar meget alvorligt.

Som du ved har vi to drenge vores store bliver 4 den 16.12. Som beskrevet i mine forrige mail er han livlig, klog, foelsom, jaolus osv.

Mit problem er at han i nogle omstaendigheder absolut vil hjem. Han havde det ogsaa der han var baby og jeg skrev det ogsaa til den tid. Han er starter i nye skole,(bıernehave) den foerste uge var det kun ham der graed og raabte jeg vil hjem.

Det er hver gang vi kommet ind et sted hvor der er mange. Fx. Til boernefoedslesdage selvon det er hans venner begynder han allerede i indgangen "mor hvornaar skal vi hjem" og sidste uge sad han paa mit skoed i 2 timer og spurgte hver tiende minut hvırnaar skal vi gjem mens alle boern legede. Jeg tog ikke hjem men lod ham side paa mit skoed siden jeg ikke ville tvinge ham til at lege med de andre. Jeg har taenkt lidt siden... det er naesten hver gang vi skal til noget med mange mennesker eller boern, det er ikke noget problem naar der konmer mange hjem til os men mest hvis vi tager nogen steder hen. De sidste 4 gange vi har vaeret til boerne fest har han siddet klyngret op til mig- ogsaa selvon det er boern han kender. Det sekund vi kommer ud er han glad og livlig igen!! Jeg har et par gange spurgt ham hvad han ikke kan lide og saa siger han der var mange mennesker..

Tilgaengaeld er han er ellers mehet social, men generalt med de voksne. Eller fx hvis vi tager hjem til nogen og der er boern paa hans alder leger han med dem maaske ...

Annonce

... ikke lige med det samme men han sidder ikke paa en side alene.

Udover det saa plejer han generalt at finde en perle ven/veninde som han knyter sig til. Det sagde hans laerer ogsaa at han generalt har en person han bliver taet knyttet til og de andre er ikke sarrlig vigtige. Det var det samme i sommerhuset, han havde en veninde paa 8 aar som han var vild med (hun var ogsaa med ham) naar han saa hende stoppede alt andet og det var bare hende der skılle legea med.

Til at sige det kort... jeg har talt med hans laerer de siger at han er social men ikke den mest mest sociale i klassen og som sagt klyngrer han sig generalt op ad en (de sagde ikke at det var et problem) og saa var der start dagene hvor alle legede mens vores barn klyngrede sig op ad os og ville hjem.

Jeg er i tvivl om vi har gjort noget forkert (vi har altid fortalt hvor klog han er kan det vaere at det har trukket hans sociale kompetence ned? Han er ogsaa den mindste i klassen men betuder det noget)

Han er meget moden i nogen omstaendigheder, han har altid faaet lov at goere selv hvad han skılle goere og vi har generalt ikke puttet mange graenser som du ved..
skal vi bare lade ham vaere i fred eller skal vi proeve paa at goere ham mere aocial? Eller er det normalt for hans alder? Jeg tror at jeg er blevet paavirket af alle de mennesker der spoerger mig om hvorfor han klyngrer sig op ad mig i stedet for at lege med de andre:((

- ja de skulle bare vide hvor livlig og udadvendt han er naar det passer ham:))

Mange tak fra en mor, - der maaske taenker lidt for meget:)

Knus Mor D

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

25. januar 2024 | Renlighed | 4 år

Kan ikke mærke hun skal tisse

Hej Helen, Min datter, der er lige er blevet 4 år, har været blefri, både...

Annonce

Viden om børn:

NIPT, Non-Invasiv Prænatal Test

NIPT, Non-Invasiv Prænatal Test er en blodprøve, som kan være et alternativ til kvinder, der har fået tilbudt, men ikke ønsker at få foretaget moderkageprøve eller fostervandprøve.

NIPT kan tidligst tages, fra du er mindst 10 uger henne, og det skal være bekræftet af en ultralydsundersøgelse. NIPT er en blodprøvetest for kromosomafvigelse hos fosteret. I den gravides blod findes DNA fra fosteret i en blanding med den gravides DNA. Med en avanceret analyse af en blodprøve fra den...

Læs mere i Babylex

Tænder

Der er stor forskel på, hvornår børn får deres første tænder. Nogle bliver født med en tand eller to. Andre er over et år før den første tand melder sig.

De fleste børn får dog deres første tænder omkring 6 mdr.´s alderen og vil have et komplet sæt tænder omkring 3 års alderen, dvs. 20 tænder.

Mange børn får ondt i gummerne, når tænderne bryder igennem. Her kan det hjælpe med en bidering, eller noget koldt at bide i f.eks. et stykke agurk. Skær en skive agurk på...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for din plan for dagen, både hvad angår søvn og mad. Det er lykkes os at overholde din plan og det har været guld værd. Nu sover vi alle sammen meget bedre om natten.

De sidste 3 uger, har han faktisk kunne sove fra kl. 20 til 06 hver nat - og det er fantastisk, før vågnede han en gang i timen!

Tak fra drengens forældre